اخبار سبزوار پيام : اقتصادی





اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 18 ارديبهشت 1395 / کد مطلب: 10800 / نظرات: 0


برداشت 250 تن خاكشير در داورزن


برداشت 250 تن خاكشير در داورزن  مدير جهاد كشاورزي داورزن گفت: حدود 250 تن خاكشير پاك كرده امسال از كشتزارهاي اين شهرستان برداشت شد.
 
حسين تاج آبادي افزود: اين ميزان محصول كه از سطح 250 هكتار از مزارع منطقه برداشت شده نسبت به سال قبل 75 تن افزايش نشان مي دهد.
وي ميانگين برداشت امسال محصول را بيش از 900 كيلوگرم عنوان و اظهار كرد: اين عملكرد نسبت به مدت مشابه پارسال حدود 200 كيلوگرم در هر هكتار افزايش داشته است.
تاج آبادي ارزش هر كيلوگرم خاكشير را حدود 150 هزار ريال ذكر كرد و گفت: عمده محصول خاكشير استان خراسان رضوي در شهرستان داورزن توليد مي شود.
وي شرايط آب و هوايي و بارندگي مناسب و نيز آموزش هاي ارائه شده به كشاورزان را از عوامل افزايش توليد خاكشير در شهرستان داورزن عنوان كرد.
مدير جهاد كشاورزي داورزن گفت: زمان برداشت خاكشير از مزارع داورزن اواخر فروردين تا پايان نيمه اول ارديبهشت ماه است.
رفع تشنگي و درمان تب، التيام بخشي زخم و جراحات، از بين بردن كهير و التهابات پوستي، درمان التهاب كليه، دفع كرم، درمان سرخك و مخملك، درمان گرفتگي صدا و حنجره و رفع بيماري ناشي از كمبود ويتامين سي از خواصي است كه براي خاكشير برشمرده اند.
كنجد، فلفل، خاكشير، گندم، جو، پنبه و محصولات جاليزي از جمله توليدات كشاورزي شهرستان داورزن است.
حدود 4800  بهره بردار در بخش هاي كشاورزي، باغداري و دامپروري شهرستان داورزن فعال هستند.
سطح كل اراضي كشاورزي و باغي داورزن حدود 20 هزار هكتار است كه بيش از سه هزار هكتار آن باغ است و شغل بيش از 85 درصد جمعيت اين شهرستان كشاورزي و دامداري است.منبع ایرنا.

 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.