اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 23 ارديبهشت 1395 / کد مطلب: 10809 / نظرات: 0

مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان


حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان نیازمند اعتبار بیشتر است


 
 مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان گفت: اعتبارات حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان نیاز به اعتبار بیشتر دارد.
حجت الاسلام والمسلمین روح الله حریزاوی در جمع مدیران دانشگاه حکیم سبزواری افزود: به دلیل محدودیتهای مالی دولتاعتبارات این حوزه از چند سال قبل افزایش نیافته است.
وی ادامه داد: تاکنون 40 مرکز حوزه علوم انسانی در سطح دانشگاههای کشور ایجاد شده اما فعالیت دو مرکز از این تعداد به دلیل مشکلات مالی به حالت تعلیق در آمده است.
مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان گفت: سالانه بالغ بر یک میلیارد ریال اعتبار برای هر مرکز حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان هزینه می شود.
وی افزود: 15 هزار دانشجوی علاقه مند در مراکز حوزه علوم اسلامی دانشگاهها درحال تحصیل هستند و دولت علاقه جدی به فراگیری علوم قرآنی و اسلامی در سطح دانشگاهها دارد.
حجت الاسلام حریزاوی با اشاره توانمندیهای حوزه علوم اسلامی دانشگاه حکیم سبزواری نیز افزود: اکنون دو مرکز علوم اسلامی در خراسان رضوی مشغول به فعالیت هستند.
حجت الاسلام محمود شرفی مسئول حوزه علوم اسلامی دانشگاه حکیم سبزواری نیز گفت: در حال حاضر تعداد 270 دانشجو در این مرکز در حال تحصیل هستند.
علوم اسلامی دانشگاهیان سال 1377 با نام حوزه دانشجویی شهید آیت الله دکتر بهشتی تأسیس شد و در سال 1389 با توجه به گسترش مخاطبین حوزه و تشابه اسمی با برخی مراکز علمی و حوزوی به حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان تغییر نام یافت.
ماموریت حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان
در پایگاه اینترتی این نهاد 'تعلیم و تربیت دانشگاهیان مشتاق و مومن به اسلام و انقلاب بر پایه نظام اندیشه و علوم اسلامی برای اثرگذاری در عرصه های جهاد علمی فرهنگی جهت تحقق اهداف دانشگاه اسلامی و تمدن اسلامی هدف فعالیت آن اعلام شده است.منبع ایرنا.




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.