اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 29 ارديبهشت 1395 / کد مطلب: 10827 / نظرات: 0

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان::


بهبود خدمات فناوری اطلاعات زمینه ایجاد کسب و کار را فراهم می کند


بهبود خدمات فناوری اطلاعات زمینه ایجاد کسب و کار را فراهم می کند
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان رضوی گفت: توسعه و بهبود خدمات فناوری اطلاعات می تواند زمینه ایجاد و گسترش کسب و کار را فراهم کند.

محمد رضا خلیلی در نشست کارگروه راهبری شهر هوشمند سبزوار افزود: از ظرفیت های این حوزه برای توسعه و تحقق اقتصاد مقاومتی نهایت استفاده را خواهیم کرد.
وی با بیان اینکه سال گذشته شهر مشهد در ردیف پنج شهر هوشمند کشور انتخاب شد اظهار کرد: اجرای طرح های هوشمند سازی تعدادی از شهرستان های خراسان رضوی از جمله سبزوار، نیشابور و تربت حیدریه را در دستور کار داریم.
وی ادامه داد: باید از ظرفیت های زیر ساختی استان در حوزه فناوری ارتباطات بهره ببریم تا از رفت و آمد های غیر ضروری شهروندان برای ارایه خدمات جلوگیری شود.
خلیلی با بیان اینکه لازمه اصلی هوشمند سازی شهرها تهیه زیر ساختهاست گفت: تلاش خواهیم کرد با ایجاد فضای همکاری و استفاده از زیر ساختها و اطلاعات مشترک بتوانیم خدمات مناسب الکترونیک را در اختیار مردم قرار دهیم.
وی افزود: با هوشمند سازی می توان خدمات دستگاههای اجرایی و حوزه مدیریت شهری را از طریق الکترونیکی در اختیار شهروندان قرارداد.
وی با اشاره به تشکیل کارگروه تسهیلات وجوه اداره شده وزارت ارتباطات و فناوری در حوزه آی.سی.تی در استان گفت: 45 طرح از طریق سامانه کشوری درخواست استفاده از این تسهیلات را به صورت ملی ثبت کرده اند و 24 طرح از این تعداد برای ارائه و دریافت تسهیلات برای بررسی به کارگروه استانی ارجاع شده است.
خلیلی افزود: این طرح ها در سه محور تحقیق و توسعه ، توسعه صادرات و توسعه کسب و کار آی.سی.تی می باشد.
معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار نیز در این مراسم با بیان اینکه ایجاد فضای الکترونیکی یکی از زیر ساختهای ضروری در ایجاد شهر هوشمند است گفت: کاهش فساد اداری، ترافیک، مصرف سوخت، مدیریت زمان و رضایت مردم از مزایای دولت الکترونیک و شهر هوشمند است.
احمد برادران افزود: با مشارکت بخش خصوصی و سرمایه گذاری در این بخش ایجاد زیر ساختهای لازم در زمینه شهر هوشمند سرعت می گیرد.
وی اظهار کرد: برای تسریع در تبدیل سبزوار به شهر هوشمند کمیته های علمی و فناوری، اجتماعی، شهروندی و زیر ساخت تشکیل می شود.
هم اکنون بیش از یک هزار شرکت در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در استان خراسان رضوی فعال است.منبع ایرنا.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.