اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 1 خرداد 1395 / کد مطلب: 10834 / نظرات: 0


به افراد بیهوش آب قند ندهید!



سرپرست معاونت آموزش و پژوهش جمعیت هلال‌احمر خراسان رضوی گفت: به افرادی که بیهوش هستند نباید آب قند داد زیرا این افراد دچار کاهش هوشیاری بوده و نمی‌توانند چیزی را قورت بدهند.

مصطفی ذاکر با اشاره به اینکه کمک اولیه به معنای انجام نخستین مراقبت‌ها در اولین فرصت ممکن برای حفظ حیات مصدوم است، اظهار کرد: فردی که در حوزه کمک‌های اولیه مهارت ندارد، ممکن است کاری را انجام دهد که به نظر خودش درست است ،اما این امر برای بیمار مضر باشد مانند چیزی که اکنون در بین مردم شایع است و به کسی که بیهوش است آب قند می‌دهند در صورتی که فرد بیهوش کاهش هوشیاری دارد و نمی‌تواند چیزی را قورت دهد و همان ماده‌ غذایی وارد راه هوایی و ریه شده و آسیب‌های بعدی را نیز به دنبال خواهد داشت، به همین علت دادن مایعات یا دارو از راه دهان برای آنان ممنوع است.

وی در خصوص بحث کمک‌های اولیه و اهمیت یادگیری آن، عنوان کرد: کمک اولیه یک‌سری اقداماتی است که بلافاصله پس از وقوع حادثه و تا پیش از رسیدن نیروهای امدادی یا تا زمان رساندن مصدوم به مرکز درمانی انجام می‌شود همچنین کمک اولیه به معنای انجام نخستین مراقبت‌ها در اولین فرصت ممکن برای حفظ حیات مصدوم و جلوگیری از پیشرفت آسیب یا بدتر شدن وضعیت مصدوم است.

وی تصریح کرد: انجام کمک اولیه لزوما سخت و پیچیده نیست و نیاز به تخصص خاصی ندارد همچنین به معنای تجویز دارو و اقداماتی مانند جراحی نیست بلکه یک سری اقداماتی است که با دیدن آموزش کوتاه انجام می‌شود.

سرپرست معاونت آموزش و پژوهش جمعیت هلال‌احمر استان خاطرنشان کرد:افرادی که می‌خواهند برای بیماری کمک اولیه انجام دهند باید از لحاظ قانونی از آن فرد رضایت بگیرند، اما اگر سن شخص پایین یا فرد بیهوش باشد رضایت گرفتن از آن ضرورتی ندارد.

وی در خصوص اقداماتی که باید در موقعیت اورژانسی انجام شود، افزود: در مرحله اول بهترین و مطمئن‌ترین کار، درخواست کمک و تماس با اورژانس(115) یا اگر در جاده اتفاقی افتاده تماس با امداد جاده‌ای(112) برقرار شود.

ذاکر ادامه داد: پس از درخواست کمک و تا رسیدن نیروهای امدادی اگر فرد آموزش دیده و مهارت داشته باشد می‌تواند برای مصدوم برخی اقدامات را انجام دهد.

سرپرست معاونت آموزش و پژوهش جمعیت هلال‌احمر استان اظهار کرد: کسانی که در صحنه‌ی تصادفات جاده‌ای هستند، باید دیگران را مدیریت و یک حریم امنیتی ایجاد کنند و نگذارند کسی به آن منطقه نزدیک شود همچنین در برخورد با مصدوم باید سطح هوشیاری، علائم حیاتی نظیر آزمایش نبض، تنفس و ... ارزیابی شود.منبع ایسنا.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.