اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 23 آبان 1390 / کد مطلب: 1085 / نظرات: 0


کاهش 47 درصدی حوادث در محیط های کار سبزوار


  رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی سبزوار گفت: در 6 ماهه نخست سال جاری با توجه به برگزاری کلاس های آموزشی و ایمنی برای کارگران و کارفرمایان در محیط های کار 47 درصد حوادث ناشی از کار کاهش داشته است.

 حسین ملوندی در جلسه کمیته جهاد اقتصادی شهرستان اظهار داشت: با توجه به اینکه کارگاه های زیادی در حال فعالیت هستند برای کاهش حوادث ناشی از کار، این اداره آمادگی خود را برای برگزاری کلاس های آموزشی و ایمنی جهت کارگران و کارفرمایان در محل کارگاه اعلام می دارد.

وی با بیان اینکه تنها 50 درصد اشتغال برای افراد جویای کار در شهرستان فراهم شده از دستگاه های اجرائی به خصوص بانکها خواست در بحث پرداخت تسهیلات به مشاغل خانگی روند ساده تری را در پیش بگیرند تا اشتغال مورد نظر در این مقوله ایجاد شود.

رئیس اداره بازرگانی سبزوار نیز گفت: امروزه بحث اشتغال تمامی جوامع را با مشکل مواجه کرده است اگر این مهم حل شود بسیاری از بزهکاری ها در آینده قابل حل شدن خواهد بود.

غلامحسین مزینانی با بیان اینکه تاکنون دو هزار و 85 نفر در بحث مشاغل خانگی ثبت نام کرده اند اظهارداشت: 30 درصد اعتبارات توسط شرکت های پشتیبان و 70 درصد توسط سرمایه گذاران داخلی پشتیبانی می شوند.

وی افزود: در شش ماهه نخست سال جاری تعداد 9 هزار و 729  بازرسی از بخش های تولیدی و توزیعی توسط این اداره صورت گرفته است که تعداد پرونده های تخلفی 919 مورد با جریمه حدود 4 میلیارد ریال می باشد .

مزینانی ادامه داد: تخلفات صورت گرفته از طریق ستاد خبری 429 مورد گزارش شده که تعداد گشت های مختلف 54 مورد اعلام شده که اقدامات بازرسی در این خصوص صورت گرفته است.

مسئول واحد طرح وبرنامه جهاد کشاورزی سبزوار نیز در این جلسه گفت: در بحث هدفمندی یارانه ها، سبزوار در جذب اعتبارات  بهینه سازی سوخت مرغداری و دامداری ها مقام نخست استان را به خود اختصاص داده است.

سبزوار آنلاین





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.