اخبار سبزوار پيام : مذهبی


اخبار » مذهبی / تاریخ خبر: 7 خرداد 1395 / کد مطلب: 10854 / نظرات: 0


اختصاص 20 میلیار ریال از بودجه شهرداری سبزوار به فعالیت های فرهنگی و قرآنی


اختصاص 20 میلیار ریال از بودجه شهرداری سبزوار به فعالیت های فرهنگی و قرآنی
 رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی سبزوار گفت: 20 میلیارد ریال از بودجه امسال شهرداری این شهر به توسعه فعالیت های فرهنگی و قرآنی اختصاص یافت.

مهدی مقصودی در مراسم تجلیل از برترین های مسابقات جشنواره علوم و هنرهای قرآنی سبزوار افزود: شورای اسلامی این شهر به ترویج فرهنگ قرآنی و معارف اسلامی توجه ویژه ای دارد.
وی اظهار کرد: بخش مهمی از مصوبات این شورا به توسعه فرهنگ کتابخوانی، حمایت از برگزاری جشنواره های قرآنی، برگزاری مراسم گرامیداشت قرآن پژوهان و نخبگان قرآنی، برگزاری یادواره شهدا و تجلیل از بزرگان سبزوار اختصاص دارد.
وی با اشاره به چاپ کتاب قرآن پژوهان سبزواری به عنوان یک دایره المعارف برای شناخت نخبگان و پیشکسوتان قرآنی با حمایت شورای اسلامی و شهرداری این شهر گفت: این شهرستان ظرفیت های بسیار در حوزه قرآن و عترت دارد که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار نیز در این مراسم گفت: یکی از برنامه های مهم سال جاری در این شهرستان برگزاری جشنواره هنرهای معنوی است.
محمد علی آبادی افزود: برگزاری جشنواره علوم و هنرهای قرآنی زمینه خوبی را برای حضور هنرمندان مختلف در عرصه قرآن و عترت فراهم می کند.
وی با بیان اینکه دولت یازدهم بر توسعه فرهنگ قرآنی از طریق تولید آثار هنری در جامعه تاکید دارد اظهار کرد: برگزاری این جشنواره ها تاثیر بسزایی در نشر فرهنگ قرآنی در جامعه دارد.
دبیر برگزاری جشنواره علوم و هنرهای قرآنی سبزوار نیز گفت: دبیر خانه این جشنواره آذر ماه سال گذشته در این شهرستان مستقر و با اعلام فراخوان در رشته های داستان نویسی، خوشنویسی، شعر و تصویر آغاز به کار کرد.
فهیمه محسنی ثانی افزود: این جشنواره با ارسال 80 اثر از هنرمندان قرآنی این شهرستان در ابتدای سال جاری آغاز و در مرحله داوری در هر بخش سه اثر برتر معرفی و دو اثر نیز به عنوان برگزیده انتخاب شد.
وی اظهار کرد: آثار برگزیده این جشنواره توسط داوران سبزوار مورد ارزیابی گرفت و آثار برتر به جشنواره استانی علوم و هنرهای قرآنی ارسال شد.
منبع ایرنا.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.