اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 7 خرداد 1395 / کد مطلب: 10855 / نظرات: 0

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سبزوار:


85 درصد مسکن روستایی غرب خراسان رضوی غیر مقاوم است



 رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سبزوار گفت: بیش از 85 درصد مسکن روستایی شهرستانهای سبزوار، داورزن و خوشاب در غرب خراسان رضوی غیر مقاوم است.

سید مجید نجاتی در جمع مسئولان اجرایی سبزوار تعداد واحدهای مسکونی روستایی این شهرستان ها را 32 هزار و 746 واحد عنوان و اظهار کرد: 27 هزار و 909 واحد از این تعداد غیر مقاوم است.
وی با بیان اینکه از سال 1384 تاکنون چهار هزار و 838 واحد مسکن روستایی در شهرستانهای مزبور بهسازی و نوسازی شده است افزود: طرح ‌‌های توسعه روستایی و مقاوم ‌‌سازی واحدهای مسکونی روستایی با هدف احداث مسکن مقاوم و بادوام و به منظور جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها اجرا می ‌شود.
وی ادامه داد: با توجه به تاکید دولت یازدهم بر بهسازی و مقاوم سازی خانه های روستایی در سالجاری به هر متقاضی 180 میلیون ریال تسهیلات با باز پرداخت 15 ساله و کارمزد پنج درصد پرداخت می شود.
نجاتی یکی از مشکلات اجرای طرح مقاوم ‌سازی مسکن در مناطق روستایی را نداشتن ضمانت بانکی روستائیان عنوان کرد و افزود: متقاضیان این تسهیلات می توانند از طریق ضمانت زنجیره ای از این تسهیلات بهره مند شوند.
از ابتدای سال 1384 تا پایان سال 1392 در شهرستان های سبزوار، خوشاب و داورزن در غرب خراسان رضوی شش هزار و 808 واحد مسکونی مقاوم سازی شده است. منبع ایرنا.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.