اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 8 خرداد 1395 / کد مطلب: 10856 / نظرات: 0


ساکنان محله ای قدیمی در مرکز شهر سبزوار خواهان رفع مشکلات این منطقه شدند


 جمعی از ساکنان و پیشه وران ساکن کوی گلستان از محلات قدیمی واقع در مرکز شهر سبزوار امروز با تشکیل زنجیره انسانی در حاشیه خیابان اسرار این شهر خواستار توجه مسئولان نسبت به لزوم رفع مشکلات این محله شدند.

نماینده ساکنان کوی گلستان  در جمع خبرنگاران فقدان شبکه مناسب جمع آوری فاضلاب، وضعیت بهداشتی، ساختمانهای غیر استاندارد و فرسوده را از مهمتریت مشکلات مشهود این محله قدیمی برشمرد.
حسن سیمایی افزود: از قدیم پدران ما در این محله به کارهایی همچون آهنگری، صنایع چوبی، خراطی، رنگرزی و بافندگی اشتغال داشته اند لذا بخشی از صنایع دستی شهر سبزوار هنر مردم همین محله است.
وی ادامه داد: تنها انتظار ساکنان و کسبه این محله قدیمی سبزوار حمایت مسئولان برای حل مشکلات آن است.
یکی از اعضای شورای اسلامی شهر سبزوار نیز با حضور در جمع ساکنان این محله گفت: تاکنون توجه شایسته ای به وضعیت کوی گلستان به عنوان یک مجموعه زنده در مرکز این شهر نشده است.
مسعود پسندیده افزود: منطقه کوی گلستان با اینکه جزو بافت مرکزی شهر سبزوار است اما فاقد امکانات رفاهی و فرهنگی اولیه می باشد.
وی ادامه داد: ساکنان کوی گلستان دارای فرهنگ، هنر و آداب و رسوم خاصی هستند که با تلاشهای صورت گرفته سعی شده تا این مزیتها معرفی شوند.
عضو شورای اسلامی شهر سبزوار گفت: هم اکنون این منطقه با مشکلات زیادی مواجه است حل آنها نیازمند همراهی همه نهادها و دستگاههای اجرایی شهرستان سبزوار می باشد.
وی تبدیل این منطقه از شهر سبزوار را به موزه زنده اجتماعی غرب خراسان رضوی اقدامی موثر در حفظ و توجه به این منطقه توصیف و بیان کرد: هنوز برخی مسئولان شهر آنطور که باید با مجموعه کوی گلستان ارتباط برقرار نکرده اند.
پسندیده افزود: شورای اسلامی و شهرداری سبزوار در سه سطح ملی، استانی و شهرستانی و از منظر اجتماعی، اقتصادی و کالبد شهری برای حل مشکل کوی گلستان وارد عمل شده اند.
وی ادامه داد: این محدوده از شهر نیاز جدی به ساخت مدرسه، مهدکودک، درمانگاه و پایگاه اورژانس اجتماعی دارد.
عضو شورای شهر سبزوار گفت: تاکنون با هماهنگی شهرداری و فرمانداری سبزوار دو طرح کوتاه و بلندمدت برای اصلاح امور بهداشتی، ساماندهی شبکه جمع آوری فاضلاب، حل مشکلات گاز و برق، جمع آوری زباله، اصلاح معابر عمومی و ارائه آموزشهای فنی و حرفه ای در دستور کار قرار گرفته است.
وی تاکید کرد: با توجه به قدمت تاریخی این محله، مداخله در کوی گلستان نیازمند اجرای یک طرح اجتماعی و فرهنگی با هدف حفظ بافت تاریخی آن است.
اکثر مشاغل سنتی سبزوار همچون آهنگری، خراطی، رنگرزی، چوب بری، بافندگی، ساخت ادوات سنتی کشاورزی و وسایل منزل که در گذشته رونق عام داشته هم اکنون در کوی گلستان این شهر هنوز زنده است.
کوی گلستان در مرکز سبزوار و ضلع غربی خیابان اسرار جنوبی این شهر بر اساس آمارهای غیررسمی حدود سه هزار نفر جمعیت ساکن دارد.
همچنین سبزوار رتبه دوم حاشیه نشینی را در خراسان رضوی دارد. این شهر از جمله شهرهای میانی است که با مساله سکونتگاه غیررسمی مواجه است. نزدیک به 30 هزار نفر از جمعیت سبزوار در سکونتگاههای غیررسمی که دورادور آن را فرا گرفته زندگی می کنند. منبع ایرنا.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.