اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 11 خرداد 1395 / کد مطلب: 10872 / نظرات: 0

مدیر موسسه شهرستان ادب:


هجوم سلایق فرهنگی غرب، ادبیات ما را تهدید می کند


هجوم سلایق فرهنگی غرب ادبیات ما را تهدید می کند مدیر موسسه شهرستان ادب گفت: امروز ادبیات ما به سبب هجوم سلائق فرهنگی و هنری مدرن و غرب در معرض آسیب قرار گرفته است.
علی محمد مودب  در آیین رونمایی از مجموعه شعر 'پنجره های آجری' در سالن اجتماعات شهرداری سبزوار اظهار کرد: نسل جوان ما بیشتر در معرض آسیب و نبرد فرهنگی جبهه غرب است.‌
وی افزود: در مقابل هجوم فرهنگی دشمن، شهرهای کوچک و روستاهای کشور پیشتاز و پایتخت فرهنگی هستند.
وی با بیان اینکه ‌ادبیات برای مردم یک ضرورت و نیاز است، گفت: امروزه مردم باید این احساس نیاز را با خرید محصولات فرهنگی پاسخ دهند.
وی اظهار کرد: ‌ادبیات همواره برای مردم کشورمان اهمیت داشته و جهانیان مردم ایران را با فرهنگ و هنرشان می شناسند و ادبیات سند جاودانه ایرانیان نزد مردم جهان است.
وی بابیان اینکه سبزوار جایگاه فاخری در اندیشه و ادب ایران دارد، گفت: ‌بزرگانی چون بیهقی، حکیم شرق حاج ملاهادی سبزواری و حمید سبزواری چون ستارگانی در آسمان علم و ادب ایران می درخشند.
وی با اشاره به اینکه رویکرد اصلی ما در حوزه شعر و ادب، شعر انقلابی اسلامی است، افزود: موسسه شهرستان ادب از انتشار آثار با محوریت انقلاب اسلامی حمایت بیشتری می نماید.
مودب با اشاره به اینکه این موسسه در حوزه شعر و ادب کار تخصصی می کند، گفت: ‌این موسسه از سال 89 فعالیت خود را آغاز کرده و تا کنون بیش از 100 اثر در زمینه ادبیات به چاپ رسانده است.
مدیر موسسه شهرستان ادب با اشاره به اینکه ‌انجمن های ادبی باید با توجه به فضای فرهنگی و بهره از ظرفیت های منطقه خود فعالیت کنند، گفت: ایده اصلی این است که در انجمن ها شعر خوب تولید شود و بتوانیم شاعر توانمند پرورش دهیم.
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر سبزوار نیز در این مراسم گفت:‌ امروز یکی از نیازهای جامعه توجه به حوزه فرهنگ است و کار و هزینه فرهنگی نتیجه ای ماندگار دارد.
مهدی مقصودی اظهار کرد: ‌شورای شهر سبزوار از کتابی هایی که با محوریت تاریخ، ادبیات ، هنر و معرفی بزرگان این شهرستان نوشته شود، حمایت مادی و معنوی می کند.
در پایان این مراسم از مجموعه شعر 'پنجره های آجری' سروده حسن دلبری رونمایی شد.منبع ایرنا.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.