اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری





اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 23 آبان 1390 / کد مطلب: 1089 / نظرات: 0

رئیس اداره كتابخانه های عمومی:


هشت كتابخانه نهادی سبزوار در هفته كتاب عضو رایگان می پذیرند


هشت كتابخانه نهادی سبزوار در هفته كتاب عضو رایگان می پذیرند  رییس اداره كتابخانه های عمومی سبزوار از پذیرش عضویت رایگان در هشت كتابخانه عمومی نهادی این شهرستان همزمان با هفته كتاب و كتابخوانی خبر داد. 
 ' زیبا باغانی '  در گفت و گو با ایرنا با اشاره به نامگذاری 22 تا 29 آبان به نام هفته كتاب و كتابخوانی خاطر نشان كرد: در حال حاضر حق عضویت در كتابخانه های عمومی نهادی این شهرستان 40 هزار ریال است.

وی از اهدای حدود سه هزار جلد كتاب در این هفته به كتابخانه های مشاركتی ، محله ای ، روستایی ، ادارات و سایر متقاضیان شهرستان هم خبر داد.

وی راه اندازی بخش كتاب كودك ، ایجاد ایستگاه های مطالعه ، برپایی نمایشگاه كتاب ،برگزاری جشن كتاب و تقدیر از نویسندگان ، ناشران و اعضای برتر كتابخانه ها را بخش دیگری از برنامه های این هفته اعلام كرد.

وی هدف از راه اندازی بخش كودك در كتابخانه های عمومی نهادی سبزوار را تشویق به كتابخوانی از سنین پائین ذكر كرد و گفت: این بخش برای كودكان سه سال تا مقطع ابتدایی و با امكاناتی از قبیل كتاب ، اسباب بازی و قصه خوانی و غیره راه اندازی می شود.

این مسوول راه اندازی ایستگاه های مطالعه در ادارات ، بانك ها ، بیمارستان ها و به ویژه اتوبوس ها را اقدام خوبی برای ترویج فرهنگ كتابخوانی كرد و گفت: هدف از راه اندازی این ایستگاه ها به ویژه در ادارات و مكان های عمومی پرتردی كه مراجعان در آن به انتظار می نشینند كتابخوان كردن كسانی است كه اغلب كتاب نمی خوانند.

وی گفت: در صورت ارائه تقاضا از جانب مسوولان مربوطه و در اختیار قراردادن یك قفسه ،كتاب و مجلات را به صورت رایگان تامین خواهیم كرد.

وی دیدار كتابداران با امام جمعه ، برگزاری مسابقات متنوع از طریق شبكه كتابخانه حرفه ای و كتابخانه های عمومی و ارسال پیامك به مناسبت هفته كتاب به همشهریان با موضوع ترویج فرهنگ كتاب و كتابخوانی را از دیگر برنامه ها به مناسبت این هفته ذكر كرد.

هشت كتابخانه عمومی نهادی شامل حاج ملاهادی سبزواری ، دكتر شریعتی ،امامزاده شعیب (ع) ،امامزاده حسن كوشك و بیت الهدی در شهر سبزوار و بیهقی ششتمد ، ولی عصر داورزن و شهید مصطفی خمینی روداب در شهرهای تابعه شهرستان فعال هستند.

 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.