اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 17 خرداد 1395 / کد مطلب: 10896 / نظرات: 0


تخصیص 10.7 میلیارد ریال برای اجرای طرح ترسیب کربن در خراسان رضوی


 مدیر اجرایی طرحهای خاص اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی گفت: 10 میلیارد و 730 میلیون ریال از اعتبارات ملی و استانی در سالجاری برای اجرای طرح های ترسیب کربن در این استان اختصاص یافت.
علی اصغر طالبیان فر افزود: طرح های ترسیب کربن نجات بخش منابع طبیعی و از عوامل توانمندسازی روستاییان است.
وی با بیان اینکه خراسان رضوی در اقلیم خشک و نیمه خشک قرار دارد اظهار کرد: اجرای طرح تعمیم ترسیب کربن برای مقابله با ریزگردها در شهرستان های بجستان، گناباد، کاشمر و 6 روستای بخش روداب سبزوار آغاز شده است.
وی گفت: هدف از اجرای طرح های ترسیب کربن کاهش گازهای گلخانه ای و کنترل کاهش گازهای کربنیک با مدیریت مشارکتی منابع طبیعی و مردم و با موضوع توانمندسازی اقتصادی اجتماعی جوامع محلی است.
طالبیان فر افزود: برای تسریع در اجرای این طرحها، صندوق های توسعه روستایی با همیاری روستاییان و جوامع محلی از محل پس اندازهای خرد تشکیل می شود تا به تدریج زیر ساخت اقتصادی اجرایی طرحها با ایجاد و تقویت مشاغل مرتبط با محیط زیست مهیا شود.
وی اظهار کرد: یک میلیون و 720 هزار هکتار از عرصه های طبیعی خراسان رضوی زیر پوشش 15 کانون بحرانی قرار دارد.
قاسم آخوندی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سبزوار نیز گفت : 486 هزار هکتار از اراضی این شهرستان تحت فرسایش بادی است که 71 هزار هکتار آن کانون بحران است.
در این نشست تفاهم نامه انجام مطالعات پایه اقتصادی اجتماعی محدوده طرح ترسیب کربن شهرستان سبزوار بین اداره کل منابع طبیعی خراسان رضوی و دانشگاه حکیم سبزواری منعقد شد.منبع ایرنا.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.