اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 23 خرداد 1395 / کد مطلب: 10913 / نظرات: 0

فرزند استاد سبزواری:


استاد سبزواری همواره درد مردم و اجتماع را داشتند


استاد سبزواری همواره درد مردم و اجتماع را داشتند  فرزند مرحوم حسین آقا ممتحنی مشهور به حمید سبزواری گفت: استاد سبزواری همواره درد مردم و اجتماع را داشتند.
محسن ممتحنی روز شنبه در حاشیه برگزاری نشست ستاد درگذشت استاد حمید سبزواری در محل شورای اسلامی شهر سبزوار در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: اگر اشعار استاد را مورد بررسی قرار دهیم روحیه انقلابی ایشان را در اشعارشان می بینیم.
ممتحنی با بیان اینکه اشعار استاد سبزواری همواره منطبق با حرکت جامعه بود، افزود: ایشان نسبت به مسائل روز اجتماع حساس و به آنها واکنش نشان می داد و اگر اشعار پدرم را مورد بررسی قرار دهیم می بینیم که رویداد های مختلف کشور روی استاد تاثیر می گذارد و همین امر دلیل بود بر اینکه استاد برای آن اتفاق شعری را بسرایند.
وی با اشاره به رابطه صمیمی مقام معظم رهبری و استاد حمید سبزواری ادامه داد: رابطه ایشان با رهبر معظم انقلاب یک رابطه ساده عاطفی نبود و ایشان از دوران قبل از انقلاب اسلامی با رهبر معظم انقلاب در ارتباط بودند.
وی با اشاره به مراسم تشییع و تدفین استاد سبزواری در زادگاهش سبزوار گفت: مراسم تشییع و تدفین استاد سبزواری در شهر سبزوار به عنوان زادگاه و بر اساس وصیت ایشان برگزار می شود.
وی افزود: در نشستی که با مسئولان شهر سبزوار در این زمینه داشتیم، مسائل مختلفی در زمینه برگزاری خاکسپاری استاد سبزواری مطرح شد که در حال جمع بندی نهایی می باشیم .
ممتحنی با بیان اینکه مسئولان شهر سبزوار محل های مختلفی را برای خاکسپاری استاد سبزواری به ما پیشنهاد داده اند ،عنوان کرد: گزینه اصلی و علاقه مندی خانواده استاد سبزواری برای خاکسپاری پدرم منزل کودکی ایشان در این شهر است.
وی گفت: هدف خانواده استاد سبزواری از این کار ایجاد یک موزه از آثار ایشان برای تقویت بنیه فرهنگی این شهرستان است.
گزارش خبرنگار ایرنا از جلسه امروز ستاد درگذشت استاد حمید سبزواری در سبزوار حاکی است که زمان مراسم تشییع و خاکسپاری استاد سبزواری عصر امروز مشخص می شود.
حمید سبزواری شاعر معاصر و ملقب به پدر شعر انقلاب سحرگاه امروز شنبه در سن 91 سالگی در یکی از بیمارستان های تهران چشم از جهان فرو بست.
استاد حمید سبزواری که چندی پیش بر اثر خونریزی معده در بیمارستان بستری شده بود بامداد شنبه به علت کهولت سن و بیماری، دارفانی را وداع گفت.
او سراینده شعر معروف و مانای«خمینی ای امام» در استقبال از بازگشت امام خمینی (ره) به کشور و اشعار او همراه همیشگی روزهای دفاع مقدس بود.
حسین آقا ممتحنی، مشهور به حمید سبزواری شاعر معاصر ایران و دارنده نشان افتخار جهادگر عرصه فرهنگ و هنر بود.
سبزواری در سال 1304 در سبزوار متولد شد. وی قبل از مدرسه، قرآن را در خانه و نزد مادرش آموخته بود.
او سرودن شعر را از 14 سالگی آغاز کرد. از آثار حمید سبزواری می‌توان به دیوان اشعار، کاروان سپیده، یاد یاران، سرود درد، گزیده ادبیات معاصر و سرود سپیده اشاره کرد.
استاد سبزواری در نتیجه مبارزات جانانه انقلابی، سال‌ها تلاش صادقانه شغلی و ذوق و قریحه بالای شاعری تاکنون افتخارات متعددی را کسب کرده بود.منبع ایرنا.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.