اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 26 خرداد 1395 / کد مطلب: 10925 / نظرات: 0

استاندار خراسان رضوی:


سبزواری یاد فردوسی را زنده کرد


سبزواری یاد فردوسی را زنده کرد  استاندار خراسان رضوی گفت: مرحوم استاد حمید سبزواری یاد فردوسی طوسی حماسه سرای بزرگ ایران را در دوران ما زنده کرد.
علیرضا رشیدیان در مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر سبزواری پدر شعر انقلاب در سبزوار شعر آن زنده یاد را زبان و هویت انقلاب اسلامی توصیف و بیان کرد: استاد سبزواری در اشعار خود همواره به ارزشهای انسانی، اسلامی و دینی انقلاب توجه داشت و شعرش سبب شد ارزشهای انقلاب برای نسلهای آتی ماندگار شود.
وی افزود: مرحوم سبزواری از روحیه خوبی در مبارزه با رژیم شاهنشاهی نیز برخوردار بود و این روحیه همواره در اشعار استاد دیده می شود.
استاندار خراسان رضوی ادامه داد: استاد سبزواری شعارها و ارزشهای مردم در دوران دفاع مقدس و انقلاب را تبدیل به شعر و سرودهای زیبایی کرد، اشعار این زنده یاد دارای ارزشهایی است که برخاسته از روحیه استقلال خواهی و انقلابیگری مردم است.
وی همچنین به در خواست مسئولان سبزوار برای ثبت روز درگذشت استاد سبزواری در سالنامه رسمی کشور به نام 'روز شعر و ادبیات انقلاب اسلامی' اشاره و بیان کرد: این درخواست در شورای فرهنگ عمومی استان مورد بررسی قرار می گیرد.
حمید سبزواری شاعر معاصر که پدر شعر انقلاب لقب گرفته سحرگاه شنبه 22 خرداد 1395 در 91 سالگی در بیمارستانی در تهران چشم از جهان فرو بست. وی سال 1304 در سبزوار متولد شد.
از آثار حمید سبزواری می‌ توان به دیوان اشعار، کاروان سپیده، یاد یاران، سرود درد، گزیده ادبیات معاصر و سرود سپیده اشاره کرد.
پیکر مرحوم سبزواری امروز در در سبزوار تشییع و به خاک سپرده شد.منبع ایرنا.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.