اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 26 خرداد 1395 / کد مطلب: 10926 / نظرات: 0


اختصاص 220 میلیون یورو برای نیروگاه سبزوار


 معاون برنامه ریزی فرمانداری سبزوار از اختصاص 220 میلیون یورو در سال جاری از محل صندوق توسعه ملی برای اجرای طرح نیروگاه سیکل ترکیبی سبزوار خبر داد.
حسن پارسی پور سه شنبه شب در جمع مسئولان اجرایی سبزوار گفت: این نیروگاه از بزرگترین طرح های صنعتی در غرب خراسان رضوی است که پیمانکار آن مستقر و عملیات اجرایی آن آغاز شده است.
وی با بیان اینکه پروژه نیروگاه سبزوار در سال های 1386 و 1390 با حضور مسئولان وقت کلنگ زنی شده بود افزود: در این مدت اعتباری برای ساخت و تکمیل این طرح اختصاص داده نشده بود.
وی از مهمترین اهداف ایجاد این نیروگاه را تامین برق مازاد برای کارخانه‌ ها و صنایع بزرگ، متوسط و کوچک این شهرستان دانست و اظهار کرد: با پیگیری های صورت گرفته و مساعدت دولت یازدهم این طرح از رکود خارج و عملیات اجرایی آن از سرگرفته شده است.
معاون برنامه ریزی فرمانداری سبزوار با اشاره به اختصاص 210 میلیارد ریال تسهیلات به بخش اشتغال شهرستان درسال گذشته ادامه داد: با اختصاص این تسهیلات 2 هزار شغل پایدار در سبزوار در زمینه مشاغل خانگی، مشاغل پشتیبان، بخش های کشاورزی، خدمات و صنعت ایجاد شده است.
وی با بیان اینکه 62 میلیارد ریال از این تسهیلات مربوط به بخش کشاورزی، 58 میلیارد ریال مربوط به مددجویان کمیته امداد و 32 میلیارد ریال مربوط به مددجویان بهزیستی
سبزوار بوده است گفت: 20 میلیارد ریال از این اعتبار به بخش مشاغل خانگی اختصاص دارد که زمینه اشتغال برای 240 نفر در شهرستان را فراهم کرده است.
وی افزود: 40 میلیارد ریال از این تسهیلات از محل صندوق کارآفرینی امید تامین شده و در اختیار متقاضیان قرار گرفته است.
وی اظهار کرد: براساس اعلام مرکز آمار ایران نرخ بیکاری در سبزوار بین 10 تا 14 درصد است که امیدواریم با توسعه مشاغل خرد و زودبازده این میزان کاهش یابد.
وی با بیان اینکه اختصاص تسهیلات تنها راه توسعه اشتغال در شهرستان نیست ادامه داد: در همین راستا بسته های حمایت از صنعتگران و کارآفرینان در شهرستان تدوین شده که در آن به ظرفیت های قانونی برای رفع موانع و مشکلات این بخش توجه شده است.
پارسی پور گفت: از 250 واحد صنعتی فعال در شهرستان 40 واحد که با خطر تعطیلی و ورشکستگی مواجه هستند در اولویت های مهم شهرستان برای احیا قرار دارند.
وی با اشاره به فعال بودن دفتر سرمایه گذاری های شهرستان افزود: با پیگیری این دفتر طرح بزرگ دامداری 3 هزار راسی با مشارکت بخش خصوصی در شهرستان فراهم شده که مقدمات اجرای آن در دستور کار قرار دارد.
وی اظهار کرد: با پیگیری های این دفتر 40 میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی به طرح بزرگ داروسازی طاهای سبزواری اختصاص پیدا کرد که در هفته دولت شاهد بهره برداری از آن خواهیم بود.
معاون برنامه ریزی فرمانداری سبزوار به اختصاص 250 میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی و استانی ویژه به 140 طرح عمرانی مصوب در شهرستان اشاره کرد و افزود:
در سال گذشته 500 میلیارد ریال به شهرستان سبزوار اختصاص یافت که از این میزان 300 میلیارد ریال جذب و تخصیص پیدا کرد.
وی با اشاره به اختصاص 27 میلیارد و 950 میلیون ریال از محل اعتبارات 2درصد نفت و گاز به شهرستان خاطرنشان کرد: در سال گذشته 105 میلیارد ریال از محل اعتبارات سرمایه ای استانی به شهرستان اختصاص پیدا کرد که از این میزان 57 درصد جذب شد.
پارسی پور گفت: در این مدت همچنین 165 میلیارد ریال از محل ماده 180 استانی و ملی به شهرستان اختصاص داده شد که از این میزان فقط بخش استانی آن جذب شد.
وی افزود: در این مدت 150 میلیارد ریال نیز از محل اعتبارات حوادث و مدیریت بحران به شهرستان اختصاص یافت که از این میزان تنها 50 میلیارد ریال آن جذب شده است.منبع ایرنا.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.