اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 27 خرداد 1395 / کد مطلب: 10955 / نظرات: 0


مراسم گرامیداشت یاد پدر شعر انقلاب در سبزوار برگزار شد


مراسم گرامیداشت یاد پدر شعر انقلاب در سبزوار برگزار شد مراسم گرامیداشت یاد استاد حمید سبزواری پدر شعر انقلاب عصر چهارشنبه در مسجد جامع سبزوار برگزار شد.
 در این مراسم شاعران سبزوار اشعاری را در وصف زنده یاد استاد سبزواری قرائت کردند.
اجرای سرود های حماسی و انقلابی استاد سبزواری توسط هنرمندان بخشی از این مراسم بود.
محسن ممتحنی فرزند ارشد زنده یاد استاد سبزواری در این مراسم با قدردانی از مردم سبزوار گفت: استاد سبزواری خود را از مردم جدا نمی دانست و همواره با مردم و جامعه بود.
وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب استاد سبزواری را فردی ثابت قدم در راه انقلاب اسلامی و از افراد موثر در ادبیات این عرصه می دانست افزود: استاد سبزواری هویت انقلاب را در اشعارش زنده کرد و اشعار و سروده های وی هیچگاه از یاد و خاطره مردم ایران پاک نخواهد شد.
معاون استاندار خراسان رضوی و فرماندار ویژه سبزوار نیز گفت: مرحوم استاد سبزواری از موثرترین افراد در شکل گیری انقلاب اسلامی در سبزوار بود.
احمد برادران با بیان اینکه زنده یاد سبزواری از همان سالهای تشکیل هسته های مبارزه علیه رژیم ستم شاهی با سرودن اشعار مختلف مردم را تشویق به مبارزه با رژیم وقت می کرد افزود: در دوران پس از انقلاب اسلامی نیز استاد سبزواری در برابر رویداد ها و اتفاقات مهم انقلاب با سرودن شعر واکنش نشان می داد.
وی اظهار کرد: مهمترین ویژگی استاد سبزواری وفاداری به انقلاب و ارزشهای اسلامی و دینی بود.
وی گفت: با توجه به برنامه ریزی انجام شده اقدامات عمرانی برای اجرای طرح آرامگاه مرحوم حمید سبزواری آغاز شده است.
برادران افزود: مرمت و بهسازی منزل کودکی استاد سبزواری نیز آغاز شده که امیدواریم ظرف مدت کوتاهی بتوانیم این مکان را برای حضور شاعران، هنرمندان و علاقه مندان به استاد سبزواری آماده کنیم.
برادران با اشاره به درخواست مردم سبزوار مبنی بر نامگذاری روز ارتحال استاد سبزواری به نام روز شعر و ادبیات انقلاب اسلامی اظهار کرد: مکاتبات لازم در این زمینه انجام شده که امیدواریم مورد توجه و مساعدت مسئولان استانی و کشوری قرار گیرد.
حسین اقا ممتحنی معروف به حمید سبزواری شاعر معاصر که پدر شعر انقلاب لقب گرفته سحرگاه شنبه 22 خرداد 1395 در سن 91 سالگی در بیمارستانی در تهران چشم از جهان فرو بست.
از آثار حمید سبزواری می‌ توان به دیوان اشعار، کاروان سپیده، یاد یاران، سرود درد، گزیده ادبیات معاصر و سرود سپیده اشاره کرد.
پیکر مرحوم سبزواری امروز در سبزوار تشییع و به خاک سپرده شد.  منبع ایرنا.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.