اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 29 خرداد 1395 / کد مطلب: 10960 / نظرات: 0

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی:


123 هزار کلاس اولی در خراسان رضوی ثبت نام می شوند


123 هزار کلاس اولی در خراسان رضوی ثبت نام می شوند مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: 123 هزار کلاس اولی در مدارس این استان ثبت نام می شوند.
 سید جواد حسینی در حاشیه بازدید از حوزه های آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی در سبزوار افزود: در سال تحصیلی آینده کمبودی در زمینه فضاهای آموزشی برای این تعداد کلاس اولی نداریم.
وی با بیان اینکه 7.8 درصد دانش آموزان کشور در استان خراسان رضوی تحصیل می کنند اظهار کرد: 13 درصد دانش آموزان استثنایی کشور نیز در این استان در حال تحصیل هستند که نشان از گسترش عدالت آموزشی طی سه سال گذشته در این استان است.
وی با اشاره به اجرای طرح توزیع متوازن دانش آموزان در رشته های تحصیلی در مدارس این استان گفت: گرایش خانواده ها در دوره دوم متوسطه به سوی رشته های تجربی افزایش یافته و این درحالی است که این گرایش در رشته های علوم انسانی، ریاضی و فنی و حرفه ای کاهش داشته است.
حسینی با بیان اینکه اکنون 41.8 درصد از دانش آموزان این استان در رشته های فنی و 58 درصد در سایر رشته ها در حال تحصیل هستند افزود: با توجه به برنامه ریزی صورت گرفته در طرح هدایت تحصیلی دانش آموزان سعی ما توزیع متوازن دانش آموزان در تمام رشته های تحصیلی و براساس نیاز جامعه است.
وی اظهار کرد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده باید 45 درصد دانش آموزان این استان در رشته های فنی تحصیل کنند.
وی ادامه داد: در همین راستا طرح های مختلف از جمله اعزام هادیان فنی، تجاری کردن محصولات دانش آموزان، ایجاد ارتباط بین هنرستان ها و مراکز صنعتی با ایجاد دبیرخانه های مختلف و ایجاد دفتر ارتباط با دانشگاه در استان اجرا شده است.
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: یکی از برنامه ها ایجاد هنرستان ها در کنار شهرک ها و مراکز صنعتی استان می باشد که مقدمات اجرای این طرح فراهم شده است.
وی با اشاره به مدارس دو نوبته در خراسان رضوی افزود: هم اکنون 724 مدرسه در این استان دو نوبته هستند که باید این مشکل برطرف شود.
وی از آغاز ثبت نام دانش آموزان از ابتدای تیر ماه خبر داد و گفت: براساس قانون هیچ مدرسه ای حق گرفتن هزینه به صورت اجباری از خانواده ها را ندارد.
حسینی با بیان اینکه برخی مبالغ شامل بیمه، هزینه سرویس مدارس و کتاب بر اساس قانون و ضابطه از خانواده دانش آموزان گرفته می شود اظهار کرد: انجمن اولیا و مربیان حق دارد به صورت داوطلبانه و اختیاری مبالغی را از والدین و اعضای انجمن جمع آوری کند.
وی افزود: در سه سال گذشته اقدامات دولت یازدهم در حوزه آموزش و پرورش در سطح کشور بی نظیر بوده است.
وی با اشاره به برگزاری آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی در این استان نیز گفت: امسال 54 هزار و 370 دانش آموز در آزمون دوره های متوسطه اول و دوم این مدارس در 339 حوزه امتحانی استان شرکت کرده اند که 12هزار نفر آنان پذیرفته می شوند.
حسینی اظهار کرد: 139 مدرسه نمونه دولتی شامل 53 آموزشگاه در دوره متوسطه اول و 74 آموزشگاه در دوره متوسطه دوم و 12 هنرستان در این استان فعالیت دارند.منبع ایرنا.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.