اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 29 خرداد 1395 / کد مطلب: 10967 / نظرات: 0


مراسم بزرگداشت مرحوم شریعتی در مزینان برگزار شد


مراسم بزرگداشت مرحوم شریعتی در مزینان برگزار شد  مراسم سی و نهمین سالگرد درگذشت زنده یاد دکتر علی شریعتی روز شنبه در زادگاهش روستای مزینان شهرستان داورزن واقع در غرب خراسان رضوی برگزار شد.
 
رئیس شورای اسلامی روستای مزینان در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: مراسم سالگرد درگذشت مرحوم شریعتی هر ساله در این روستا به صورت مردمی و با حضور علاقه مندان به حوزه فرهنگ و اندیشه برگزار می شود.
مهدی مزینانی آزاده قرائت قرآن، سخنرانی و برپایی نمایشگاه را  از برنامه های مراسم امسال ذکر و بیان کرد: با توجه به تقارن سی و نهمین سالگرد درگذشت دکتر شریعتی با ماه مبارک رمضان شرکت کنندگان در این مراسم میهمان مردم مزینان هستند و از ضیافت سفره افطار در محل ساختمان هیات حضرت ابوالفضلی(ع) بهره مند می شوند.
دکتر علی شریعتی مزینانی دوم آذر ماه 1312 در روستای مزینان شهرستان داورزن چشم به جهان گشود.
وی پژوهشگر دینی، مبارزان فعال مذهبی سیاسی و از نظریه پردازان انقلاب اسلامی بود که در سن چهل و چهارسالگی 29 خرداد 1356 در انگلستان درگذشت و در دمشق سوریه به خاک سپرده شد.
خودسازی انقلابی، ابوذر، بازگشت، ما و اقبال، تحلیلی از مناسک حج، شیعه، نیایش، تشیع علوی و تشیع صفوی، هبوط در کویر، زن، تاریخ و شناخت ادیان، حسین وارث آدم، علی حقیقتی بر گونه اساطیر و جهان بینی و ایدئولوژی عناوین برخی از آثار پرشمار دکتر علی شریعتی هستند.
روستای مزینان در حاشیه کویر و در حدود پنج کیلومتری جنوب شهر داورزن قرار دارد.

مرکز شهرستان 21 هزار نفری داورزن در فاصله 310 کیلومتری غرب مشهد واقع است.

شهرستان تازه تاسیس داورزن که پیشتر یکی از بخشهای شهرستان سبزوار بود مرکب از دو بخش مرکزی و باشتین، ۴۰ روستا و 18 هزار نفر جمعیت روستانشین اواخر سال 1391 به شهرستان ارتقا یافت.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.