اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 25 آبان 1390 / کد مطلب: 1099 / نظرات: 0


سرود ویژه و خاص شهرستان سبزوار رونمایی شد


سرود ویژه و خاص شهرستان  سبزوار رونمایی شد  سرود ویژه و خاص هشت شهرستان خراسان رضوی توسط استاندار این استان رونمایی شد. 
 
به گزارش ایرنا، استاندار خراسان رضوی در این مراسم گفت : سرود شهرستان ها به عنوان شناسنامه هویتی آنها است و هدف اصلی از تدوین سرودها هم افزایی و تقویت روحیه تمدنی و تدینی در شهرستانها است.

محمود صلاحی افزود: با توجه به اینكه در تمام سرودها باید به وجود بارگاه ملكوتی حضرت امام رضا (ع)، هویت ملی، فرهنگ ایثار و شهادت و مفاخر و ابنیه تاریخی و صنایع هر شهرستان توجه شود، این سرودها به شناسنامه هویتی هر شهرستان تبدیل می شود.

وی اظهار داشت : این استان از دیرباز مهد تمدن و صاحب سبك شعر خاص بوده است و هم اكنون نیز به عنوان پایتخت معنوی ایران اسلامی شناخته می شود.

وی گفت: تدوین این سرودها باعث هم افزایی شعرا، صاحبنظران، آهنگسازان و ادیبان گردید كه در گام نخست اقدام بسیار شایسته و مطلوبی است.

استاندار خراسان رضوی افزود: پس از اینكه سرودها در معرض قضاوت عموم قرار گرفت نسبت به تكمیل و اصلاح آنها مطابق با نظرات كارشناسی مردم اقدام خواهد شد.

وی با بیان اینكه هنر همه كارها را ماندگار می كند و یكی از فرازهای درخشان هنر، شعر است، گفت : اگر این شعرها با آهنگی مناسب عجین شود در قلب و جان شنونده رسوخ پیدا كرده و باعث نشاط خاطر می شود.

صلاحی اظهارداشت: توجه به بارگاه ملكوتی حضرت امام رضا (ع) و درنظر گرفتن نگاه تمدنی و تدینی در این سروده ها به آنها جذابیت ویژه ای بخشیده است.

وی از تهیه سرود تمام 27 شهرستان استان تا دهه فجر امسال خبر داد و افزود: در این دهه هر شب یك سرود از شبكه استانی پخش می شود.

معاون فرهنگی اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز در ابتدای این مراسم گزارشی ازروند تهیه و تصویب سرودهای شهرستانی ارائه كرد و گفت: تاكنون 24 سرود مربوط به 24 شهرستان استان به تصویب شورای فرهنگ عمومی شهرستان ها رسیده است.

سید سعید سرابی افزود: اشاره به بارگاه ملكوتی حضرت ثامن الائمه (ع)، رعایت جنبه حماسی و ملی در سروده ها، توجه به فرهنگ ایثار و شهادت و توجه به مفاخر، ابنیه تاریخی و تولیدات و محصولات هر شهرستان چهار شاخص اصلی است كه در سروده ها مد نظر قرار گرفته است.

در این مراسم سرود ویژه شهرستان های سبزوار، مه ولات، چناران، سرخس، بجستان، بردسكن، فریمان و نیشابور رونمایی شد.

 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.