اخبار سبزوار پيام : علمی وآمو..


اخبار » علمی وآمو.. / تاریخ خبر: 7 تير 1395 / کد مطلب: 10995 / نظرات: 0


کاهش افسردگی و بیماری‌های قلبی با هفته‌ای نیم ساعت قدم زدن در پارک



محققان می‌گویند اگر ساکنان شهر تنها نیم ساعت در هر هفته به پارک‌های شهر سر بزنند موارد ابتلا به افسردگی هفت درصد و موارد ابتلا به فشار خون بالا 9 درصد کاهش پیدا می‌کند.

 هر روز تحقیقات جدیدی به ما میگویند که لازم است با طبیعت در تماس باشیم حتی اگر این تماس در حد قدم زدن ساده در یک پارک شهری باشد. با این حال به نظر می‌رسد هنوز هم برخی از ما نمی‌خواهیم این را قبول کنیم. مثلا همین تحقیق نشان می‌دهد که 40 درصد از استرالیایی‌های ساکن بریسبون در هفته اصلا به پارک نمی‌روند. در حقیقت این مسئله آن قدر ساده است که آن را دست کم می‌گیریم.

مطالعه‌ای که به تازگی در دانشگاه کویینزلند و مرکز CEED استرالیا انجام شده نشان می‌دهد که پارک رفتن فواید زیادی برای ساکنان شهری در بر دارد. این کار می‌تواند خطر بروز بیماری‌های قلبی، استرس، اضطراب و افسردگی را کاهش دهد.

محققان می‌گویند در صورتی که هر فرد به مدت نیم ساعت در هفته به پارک‌های محله خود سر بزند میزان ابتلا به افسردگی هفت درصد و میزان ابتلا به فشار خون بالا 9 درصد کاهش خواهد یافت.

با توجه به این که هزینه‌های اجتماعی افسردگی در استرالیا در حدود 12.6 میلیارد دلار تخمین زده می‌شود، تغییر دیدگاه مردم نسبت به پارک‌های شهری از اهمیت حیاتی برخودار است.

مدت‌هاست که می‌دانیم رفتن به پارک‌های شهری برای سلامتی مفید است. محققان می‌گویند برای بهره‌مندی از این فواید لازم است که دست کم هفته‌ای نیم ساعت در پارک قدم بزنیم. 
این کار ممکن است هیچ هزینه‌ای در بر نداشته باشد و کاملا هم ساده و لذت بخش است. پس همین امروز قدم زدن در پارک را شروع کنید.منبع ایسنا.

 



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.