اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 8 تير 1395 / کد مطلب: 10997 / نظرات: 0

یک مسئول:


سازمان انتقال خون خراسان رضوی با کمبود اعتبار مواجه است


مدیرکل سازمان انتقال خون خراسان رضوی با بیان اینکه امسال 70 میلیارد ریال به این سازمان اختصاص یافته است گفت: این مبلغ برای این استان کافی نیست.
[دکتر حمید رضا اسلامی  در نشست بررسی مشکلات پایگاه انتقال خون سبزوار در این شهرستان افزود: سازمان انتقال خون خراسان رضوی نیازمند 170 میلیارد ریال است.
وی با بیان اینکه ماموریت مهم این سازمان، تامین خون و فرآورده های خونی سالم است اظهار کرد: هر اهدا کننده خون سالم، جان سه بیمار نیازمند را نجات می دهد.
وی گفت: با اجرای طرح تحول سلامت و کاهش هزینه های درمان، حجم عمل های جراحی در بیمارستانهای دولتی افزایش یافته که این امر مصرف خون را افزایش داده است.
اسلامی با اشاره به کمبود ذخایر خون طی دو هفته گذشته افزود: در شب های قدر مردم این استان از اهدای خون به خوبی استقبال کرده و کمبود خون به طور کامل برطرف شد.
وی اظهار کرد: پلاسمای تهیه شده در ایران پاکترین و سالم ترین پلاسمای دنیاست.
وی همچنین در باره رفع مشکلات ساختمان جدید پایگاه انتقال خون سبزوار گفت: حدود هفت میلیارد و 500 میلیون ریال در سال جاری برای احداث ساختمان جدید پایگاه انتقال خون سبزوار در نظر گرفته شده است.
استان  معاون استاندار وفرماندار ویژه سبزوار: کمبود فضای ساختمان انتقال خون و پرسنل مشکل جدی انتقال خون این شهرستان است
  معاون استاندار وفرماندار ویژه سبزوار گفت : کمبود فضای ساختمان انتقال خون و پرسنل مشکل جدی انتقال خون این شهرستان است
 احمد برادران  با اشاره به علاقمندی فراوان مردم سبزوار به عمل خداپسندانه اهدای خون  اظهار کرد : تنها پایگاه این شهرستان به دلیل کمبود پرسنل و فضا  پاسخگوی این تعداد مراجع نیست.
وی با بیان اینکه بایست در راستای نهادینه کردن فرهنگ اهدای خون در جامعه تلاش کنیم ،گفت : اهدای یک واحد خون سالم جان سه بیمار را نجات می بخشد .
برادران ادامه داد : با اهدای خون بسیاری از مشکلات بهداشتی درمانی و حوزه سلامت  بیماران برطرف می شود .
 فرماندار سبزوار با اشاره به اینکه  احداث ساختمان جدید پایگاه انتقال خون این شهرستان چند سال زمان می برد برای رفع مشکلات فعلی گفت : دو شیفت نمودن پایگاه انتقال خون و احداث یک اتاق دیگر برای توسعه این پایگاه یک ضرورت است.
وی همچنین گفت : در تعامل با دانشگاه علوم پزشکی کمبود پزشک و تخت خون گیری و سایر تجهیزات آنرا نیز برطرف خواهیم کرد تا شهروندان جهت اهدای خون با مشکلی مواجه نشوند.
 خراسان رضوی دارای 10 پایگاه انتقال خون است که 57 بیمارستان را زیرپوشش دارد.منبع ایرنا.




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.