اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 27 تير 1395 / کد مطلب: 11068 / نظرات: 0


83مرکز در خراسان رضوی از کودکان بی سرپرست نگهداری می کنند


83مرکز در خراسان رضوی از کودکان بی سرپرست نگهداری می کنند  معاون پشتیبانی و منابع انسانی بهزیستی خراسان رضوی گفت: 83 مرکز در سطح این استان عهده دار نگهداری از هزار و 880 کودک بی سرپرست و بدسرپرست هستند.
محسن توحیدی در مراسم بهره برداری از مجتمع خدمات بهزیستی شهر روداب در شهرستان سبزوار افزود: این کودکان شامل شیرخواره تا سه سال، سه تا شش سال و شش سال به بالا تا زمانی که دارای شغل و وارد مرحله ازدواج شوند تحت پوشش بهزیستی قرار دارند.
وی در ادامه به افزایش 11 درصدی اعتبارات اداره کل بهزیستی خراسان رضوی اشاره و بیان کرد: امسال 450 میلیارد ریال اعتبار به این اداره کل اختصاص یافت که زمینه خوبی برای افزایش خدمات به مددجویان را فراهم کرده است.
معاون اداره کل بهزیستی خراسان رضوی ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی و اختصاص اعتبارات، فرزندان تحت پوشش بهزیستی به خصوص در حوزه معلولان می توانند از خدمات رایگان تحصیل در مدارس و دانشگاهها استفاده کنند بنابراین در اعتبارات امسال توجه خوبی به این حوزه شده است.
وی گفت: کمیسیونهای رسیدگی به مشکلات معلولان در سطح شهرستانها مستقر و اختیارات کامل به این آنها داده شده و تنها کمیسیون سربازی معلولان در مرکز استان برگزار می شود.
توحیدی افزود: همچنین امسال برنامه های بهزیستی در حوزه سکونتگاههای غیررسمی شهرهای مشهد و سبزوار با تخصیص اعتبارات به صورت ویژه اجرا می شود.
رئیس اداره بهزیستی سبزوار نیز گفت: 20 واحد مسکونی با اعتبار اولیه پنج میلیارد ریال و کمک نیکوکاران و تسهیلات برای خانواده‌های دارای دو معلول این شهرستان در حال ساخت است.
مرضیه کسرائی‌فر افزود: در همین راستا به مددجویان دارای دو معلول روستایی 180 میلیون ریال و مددجویان شهری 300 میلیون ریال تسهیلات پرداخت می‌شود.
وی در مورد مشارکت بهزیستی در طرح سکونتگاههای غیررسمی هم گفت: دو محله غرب نیروگاه و کلاته سیفر شهر سبزوار با جمعیت 23 هزار نفر زیرپوشش بهزیستی هستند که در راستای توانمندسازی و ارتقاء سطح فرهنگی این محلات طرحهای اجتماع محور در آنها اجرا شده است.
او پیرامون دو طرح بهزیستی در روداب و سبزوار نیز گفت: مجتمع توانبخشی شهر روداب توسط افراد نیکوکار با زیربنای250 مترمربع به اداره بهزیستی سبزوار اهدا شده است.
رئیس اداره بهزیستی سبزوار افزود: مرکز نگهداری کودکان بدسرپرست و بی سرپرست عرفان شهر سبزوار نیز با گنجایش 20 کودک شش تا 12 ساله و به صورت اجاره ای دایر شده است.
12 هزار خانوار در قالب 30 هزار نفر مددجو تحت پوشش اداره بهزیستی سبزوار هستند. منبع ایرنا.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.