اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 28 تير 1395 / کد مطلب: 11070 / نظرات: 0


20 طرح بهزیستی در خوشاب بهره برداری شد


20 طرح بهزیستی در خوشاب بهره برداری شد  سرپرست اداره بهزیستی خوشاب از افتتاح و بهره برداری 20 طرح عمرانی و خدماتی بهزیستی با هزینه افزون بر یک میلیارد و 100 میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.
رضا یوسفی این طرح ها را شامل 17 واحد مسکن مددجویی، 2 طرح مصالح فروشی و نانوایی تنوری سنتی و یک مجتمع غیردولتی خدمات بهزیستی عنوان کرد.
وی همچنین با بیان اینکه اکنون 40 مددجوی بهزیستی در این شهرستان فاقد مسکن هستند، گفت: پرونده 30 نفر از این افراد برای برخورداری از تسهیلات مسکن آماده شده و 10 نفر از معلولان سرپرست خانوار شهرستان هم به دلیل نداشتن زمین و خانه نمی توانند از تسهیلات کمک هزینه مسکن استفاده کنند.
به گفته وی خانواده های دارای 2 معلول و معلولان سرپرست خانوار فاقد مسکن که دارای زمین با پروانه ساخت باشند، می توانند از تسهیلات بهزیستی بهره مند شوند و برای دریافت تسهیلات هیچ محدودیتی وجود ندارد.
وی خواهان کمک خیران برای خانه دار شدن معلولان شد و گفت: به خانوارهای دارای 2 معلول روستایی 180 میلیون ریال، 2معلول شهری 300 میلیون ریال و برای خانوارهای دارای یک معلول و زنان سرپرست خانوار هم مبلغ 80 میلیون ریال کمک بلاعوض پرداخت می شود.
800 خانوار با جمعیت حدود چهار هزار نفر زیر پوشش اداره بهزیستی خوشاب هستند.
شهرستان خوشاب به مرکزیت شهر سلطان آباد با وسعتی بالغ بر 1886 کیلومتر مربع در شمال غربی استان خراسان رضوی قرار دارد.
این شهرستان با حدود 38 هزار نفر جمعیت از جنوب به سبزوار، از شمال به شهرستان اسفراین، از غرب به شهرستان جوین و از شرق به شهرستان­های فیروزه و نیشابور محدود می­شود.
شهرستان خوشاب از بخش های پیشین سبزوار بود که در سال 1389 به شهرستان ارتقا یافت.
این شهرستان اکنون با یک شهر و 74 پارچه روستا و آبادی دارای سکنه شامل 2 بخش مرکزی و مشکان و دارای پنج دهستان به نامهای سلطان‌آباد، رباط جز، طبس، مشکان و دره‌یام است.منبع ایرنا.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.