اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 29 تير 1395 / کد مطلب: 11073 / نظرات: 0

هشدار هواشناسی؛


افزایش دمای خراسان رضوی به بالاتر از 40 درجه


افزایش دمای خراسان رضوی به بالاتر از 40 درجه  مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی با صدور اطلاعیه ای نسبت به افزایش دما در مناطق مختلف این استان به بالاتر از 40 درجه سلسیوس در روزهای آینده هشدار داد.
به گزارش ایرنا به نقل از اداره کل هواشناسی خراسان رضوی، نقشه ها و مدل های هواشناسی نشان دهنده استقرار سامانه پرارتفاع تراز میانی جو و گسترش جریانات گرم جنوبی بر روی استان خراسان رضوی است.
بر این اساس روند افزایش نسبی دما در سطح استان خراسان رضوی ادامه دارد و هوای نسبتا گرمی حداقل در یک هفته آینده در اکثر نقاط استان حاکم خواهد بود.
این اطلاعیه می افزاید: در این مدت بیشینه دمای روزانه در اغلب نقاط گرمسیر استان و همچنین شهرستان مشهد به 40 درجه سلسیوس و بالاتر می رسد.
طی این مدت وزش باد در سطح خراسان رضوی به ویژه در نوار شرقی و نیمه جنوبی استان نسبتا شدید تا شدید همراه با گردوخاک پیش بینی شده است.
رئیس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: در طول یک هفته آینده روزهای گرمی را در مناطق مختلف خراسان رضوی سپری خواهیم کرد.
یحیی قاینی پور افزود: در برخی از مناطق گرمسیری استان خراسان رضوی بیشینه دما به حدود 45 درجه سلسیوس می رسد.
وی بیشینه دمای امروز مشهد را 38 درجه سلسیوس عنوان کرد و افزود: دمای هوای مشهد برای روزهای چهارشنبه و پنج شنبه به ترتیب 39 و 40 درجه سلسیوس پیش بینی شده است.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.