اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 30 تير 1395 / کد مطلب: 11078 / نظرات: 0


ایجاد 700 مرکز سلامت جامعه نگر در حاشیه شهرهای کشور


ایجاد 700 مرکز سلامت جامعه نگر در حاشیه شهرهای کشور  رئیس اداره پیشگیری و درمان سوء مصرف مواد مخدر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: حدود 700 مرکز سلامت جامعه نگر در حاشیه شهرهای کشور برای شناسایی بیماران معتاد و ارجاع آنها به پزشک ایجاد شده است.
 دکتر علیرضا نوروزی در مراسم پایانی کارگاه منطقه ای ظرفیت سازی و توانمند سازی کارشناسان سلامت روان شمال شرق کشور در سبزوار افزود: این مراکز که هریک از آنها حدود 30 هزار نفر از جمعیت منطقه را زیر پوشش دارد اغلب در حاشیه شهرها ایجاد شده و یک روانشناس در آن مستقر است.
وی با بیان اینکه برنامه ما تقویت و افزایش کیفیت خدمات این مراکز است اظهار کرد: در این مراکز افراد آموزش دیده، پزشکان و روانشناسان، خدمات درمانی مناسب برای درمان افراد معتاد ارائه می کنند.
وی گفت: وزارت بهداشت در طرح تحول نظام سلامت به پیشگیری از مصرف مواد مخدر و درمان معتادان توجه ویژه داشته است.
نوروزی افزود: در این طرح تمرکز روی خانواده ها با ارائه بسته های فرزند پروری، پیشگیری موردی، شناسایی، آگاهی بخشی و درمان افرادی است که گاهی اقدام به مصرف مواد مخدر می کنند.
وی ادامه داد: وزارت بهداشت طی چند سال گذشته در حوزه اختصاص اعتبارات و تامین نیروی انسانی برای حوزه پیشگیری و درمان اعتیاد گام های خوبی برداشته است.
وی اظهار کرد: بر اساس برنامه ریزی انجام شده در مناطق پر خطر و تجمع معتادان، با ایجاد مراکز سلامت جامعه نگر، خدماتی در راستای کاهش آسیب ها ارائه می شود.
نوروزی گفت: بر اساس آمارها یک میلیون و 300 هزار معتاد در کشور وجود دارد که 91 درصد آن را مردان تشکیل می دهند.
کارگاه منطقه ای ظرفیت سازی و توانمندسازی سلامت روان دانشگاه های علوم پزشکی شمال شرق کشور با حضور 50 کارشناس به مدت سه روز در سبزوار برگزار شد. منبع ایرنا.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.