اخبار سبزوار پيام : عمراني


اخبار » عمراني / تاریخ خبر: 31 تير 1395 / کد مطلب: 11085 / نظرات: 0

مدیرعامل آبفای خراسان رضوی:


اتمام طرح های فاضلاب سبزوار به 800میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد


اتمام طرح های فاضلاب سبزوار به 800میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: تکمیل طرح های شبکه جمع آوری و تصفیه خانه شماره یک فاضلاب سبزوار به 800 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
 حسین اسماعیلیان روز پنجشنبه در نشست بررسی مشکلات آب و فاضلاب سبزوار افزود: طرح ایجاد شبکه فاضلاب این شهر به طول 490 کیلومتر در حدود 20 سال پیش در دستور کار قرار گرفت که در این مدت بیش از 80 درصد آن اجرا شده است.
وی اظهار کرد: عمده ترین مناطقی که این طرح در آنها اجرا نشده مناطق حاشیه ای شهر سبزوار است که مهمترین دلیل آن کمبود اعتبار می باشد.
وی گفت: در این زمینه برای استفاده از مشارکت و سرمایه گذاری بخش خصوصی برنامه ریزی شده است.
اسماعیلیان افزود: احداث تصفیه خانه شماره 2 سبزوار در محل مسکن مهر و شهرک توحید این شهر در دستور کار قرار گرفته و با همکاری مسئولان شهرستان قطعه زمینی در این زمینه اختصاص داده شده است.
وی اظهار کرد: برای احداث این تصفیه خانه نیز 400 میلیارد ریال مورد نیاز است که در مرحله عقد قرارداد و آماده سازی برای آغاز عملیات اجرایی آن هستیم.
وی گفت: برای تامین آب شهر ششتمد نیز یک حلقه چاه در 45 کیلومتری این شهر حفر شده و خط انتقال به طول 26 کیلومتر با 2 مخزن آب در این منطقه در حال اجراست که به دلیل مشکلات اعتباری اجرای آن به کندی پیش می رود.
مدیر عامل آبفای خراسان رضوی افزود: 30 شهرستان این استان در معرض تنش آب قرار دارند و شاهد افت منابع آب در استان هستیم.
وی با اشاره به اینکه با برنامه ریزی صورت گرفته تاکنون در هیچ یک از شهرهای استان با مشکل قطع آب مواجه نیستیم اظهار کرد: اگر هر شهروند استان 15 درصد در میزان مصرف آب صرفه جویی کند با مشکلی مواجه نخواهیم شد.منبع ایرنا.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.