اخبار سبزوار پيام : اجتماعی





اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 6 مرداد 1395 / کد مطلب: 11100 / نظرات: 0

نماینده سبزوار:


دولت گام های بلندی در اجرای شبکه ملی اطلاعات برداشته است


دولت گام های بلندی در اجرای شبکه ملی اطلاعات برداشته است  نماینده مردم سبزوار و رئیس کمیته ارتباطات و فناوری اطلاعات مجلس شورای اسلامی گفت: دولت یازدهم برای اجرای طرح شبکه ملی اطلاعات که متاسفانه در گذشته مورد توجه قرار نگرفته بود، گام های بلندی برداشته است.
 رمضانعلی سبحانی فر  در نشست بررسی مشکلات حوزه ارتباطات شهرستان های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن در سبزوار اظهار کرد: اجرای این طرح که از مهمترین مصوبات مجلس شورای اسلامی در برنامه پنجم توسعه بود باید در2 سال نخست قانون برنامه پنجم اجرایی می شد.
وی افزود: این طرح در دولت گذشته مورد توجه جدی نبود اما در 1.5 سال گذشته، دولت یازدهم با همراهی مجلس این قانون را ابلاغ کرده است.
نماینده مردم سبزوار درمجلس ادامه داد: امروز باید همه دستگاه های اجرایی کشور به سمت هم افزایی برای استفاده از طرح شبکه ملی اطلاعات و دسترسی به اطلاعات، پیش روند تا بتوانیم از داده های موجود در داخل کشور برای ارائه خدمت به مردم استفاده مطلوبی کنیم.
سبحانی فر با بیان این که توجه دولت و مجلس بر تقویت زیرساخت های ارتباطی کشور است، ادامه داد : امروز جامعه برای کاهش زمان، هزینه و افزایش راندمان کاری خود به سمت استفاده از اینترنت، فضای مجازی، شبکه های اجتماعی رفته و مسئولان حوزه ارتباطات باید تلاش کنند تا دغدغه های مردم در زمینه تامین اینترنت در نقاط مختلف کشور را برطرف کنند.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: موضوع ارائه خدمات به عنوان یک اصل مهم مورد توجه دولت یازدهم و مجلس شورای اسلامی بوده و در این راستا انتظار مردم تامین شبکه اینترنت، پوشش آنتن دهی تلفن و اینترنت همراه در سطح روستاها است.
وی ادامه داد: یکی دیگر از انتظارات مجلس در قبال برخی کارکنان شرکت مخابرات، اجرای قانون طرح طبقه بندی شغلی است که منجر به افزایش بهره وری، تامین امنیت شغلی، ارائه خدمات و افزایش سطح رضایت مندی مردم می شود.

*تامین زیرساخت های شهر هوشمند در دستور کار مجمع نمایندگان استان
رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی درمجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: موضوع تامین زیرساخت های هوشمند شهرهای مشهد و سبزوار در دستور کار مجمع نمایندگان استان قرار دارد.
'حسین مقصودی' با بیان این که سه شهر اصفهان، سبزوار و مشهد بر اساس مصوبه دولت به عنوان شهرهای پایلوت برای هوشمندسازی انتخاب شده اند، افزود: اجرای این طرح سبب افزایش ارائه خدمات به مردم می شود که در این راستا خواسته مجمع نمایندگان خراسان رضوی از دولت، شتاب دادن به روند اجرای این طرح است.
وی با بیان این که برخی از روستاهای استان از نعمت پوشش آنتن تلفن و اینترنت همراه و تلفن ثابت محروم هستند، افزود: انتظار ما از شرکت مخابرات استان حل مشکلات مردم در این بخش است.

*تعویض سایت های بی.تی.اس
مدیرعامل شرکت مخابرات خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: با برنامه ریزی انجام شده، سایت های بی.تی.اس این استان در سال جاری تعویض می شود.
'محمد سالاری' افزود: با تعویض این سایت ها زمینه ارائه خدمات بهتر به مردم در سطح استان بویژه در مناطق روستایی فراهم می شود.
وی با بیان این که یکی از زیرساخت های اجرای طرح شبکه ملی اطلاعات در استان افزایش پهنای باند اینترنت است، ادامه داد : براساس برنامه ریزی های انجام شده، پهنای باند اینترنت استان امسال از پنج گیگابایت به 9.5 گیگابایت افزایش یافته که نیاز مردم در بهره گیری از این شبکه را تامین می کند.
وی با اشاره به این که طرح شبکه ملی اطلاعات در چهار استان کشور اجرا می شود، افزود: خراسان رضوی به عنوان یکی از این استان ها انتخاب شده است.
سالاری افزود: هم اکنون 1800 روستای استان خراسان رضوی از نعمت اینترنت بهره مند هستند.
او ادامه داد: یکی از مشکلات ما در ارائه خدمات به مردم موضوع سرقت کابل های تلفن است که در این زمینه نیازمند حمایت بیشتر مردم و دستگاه های انتظامی و امنیتی هستیم.
در این نشست فرمانداران شهرستان های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن نیز مشکلات ارتباطی حوزه کاری خود را مطرح کردند.
شهرستان های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن در غرب استان خراسان رضوی دارای 139 سایت بی.تی.اس، پنج مرکز تلفن و 160هزار مشترک تلفن خانگی و 29 هزار پورت ای.دی.اس.ال هستند.منبع ایرنا.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.