اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 11 مرداد 1395 / کد مطلب: 11116 / نظرات: 0

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس


افزایش سطح تعاملات سیاسی و اقتصادی ایران با دنیا از دستاورد های برجام است


افزایش سطح تعاملات سیاسی و اقتصادی ایران با دنیا از دستاورد های برجام است  عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش سطح تعاملات سیاسی و اقتصادی ایران با دنیا از دستاورد های مهم برجام و دولت یازدهم است.
رمضانعلی سبحانی فر در مراسم تجلیل از خبرنگاران در سبزوار اظهارکرد: با تلاش دولت و همراهی مجلس شورای اسلامی در تصویب قوانین مختلف، امروز شاهد رونق اقصادی در دوران پسا برجام هستیم.
نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی افزود: اجرای برجام اثرات مثبتی درحوزه اقتصادی برای کشور داشته و حضور سرمایه گذاران و افزایش سرمایه گذاری خارجی درکشور، بازگشت پول های بلوکه شده، ارتباط با صنایع بزرگ دنیا و بهره برداری از تکنولوژی های روز، ارتباط بین بانک های ایرانی و خارجی وافزایش میزان صادرات کالاهای ایرانی به خارج از کشور بخشی از اثرات مثبت اجرای برجام در حوزه اقتصاد است.
وی عنوان کرد: امروز بازار کشورهای آسیایی، آمریکایی لاتین و روسیه آماده پذیرش محصولات، تبادل فناوری، فکر واندیشه ایرانی برای بهره برداری از ظرفیت های معدنی و صنعتی این کشورها است و بازرگانان و دانشمندان ما بایستی خود را برای حضور در این کشور ها آماده کنند.
سبحانی فر با بیان اینکه امروز کشورهای آمریکای لاتین خواستار افزایش سطح تعاملات خود در سطوح مختلف با جمهوری اسلامی ایران هستند، گفت: در دوران پسا برجام میزان این تعاملات رونق گرفته و امیدواریم با فعال تر شدن کمیسیون ها و کارگروه های اقتصادی در سطح مجلس و دولت، در سال های آینده بتوانیم سهم قابل توجهی را در بازارهای اقتصادی، تجاری، صنعتی و معدنی این کشورها کسب کنیم.
وی با بیان اینکه در این مدت دولت با برنامه ریزی، ارائه لوایح و تصویب آن در مجلس گام های خوبی را برای خروج بخش صنعت از رکود برداشته است، افزود: دولت درسه سال گذشته با تلاش فراوان در حوزه مهار تورم و ایجاد ثبات اقتصادی عملکرد مثبتی داشته است
سبحانی فر در بخش دیگری از سخنانش با یادآوری اختصاص 20 هزارمیلیارد ریال برای توسعه شبکه ریلی کشور گفت: یکی از موضوعاتی که مجلس و دولت در سال های اخیر به آن توجه داشته، مسئله کاهش تصادفات جاده ای است.
وی با بیان اینکه سالانه تعداد زیادی از هموطنان ما براثر حوادث رانندگی جان خود را از دست می دهند عنوان کرد: برای کاهش این تلفات جاده ای چاره ای جز توسعه شبکه ریلی کشور نداریم.
عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی اظهارکرد: توسعه شبکه ریلی کشور در رونق اقتصادی، بهبود حمل نقل و کاهش مصرف سوخت موثر است.
وی افزود: در همین راستا دولت ساخت چند طرح بزرگ ریلی کشور را از طریق فاینانس با سایر کشورها در دستور کار قرار داده که قطار برقی سراسری تهران- مشهد و خط سریع السیر اصفهان- تهران بخشی از این طرح ها است.
سبحانی فر در خصوص لایحه دولت برای تغییر زمان تعطیلات گفت: زمان تعطیلات در ایران طوری است که سبب شده که ما تنها چهار روز کاری با سایر کشورهای تبادلات اقتصادی داشته باشیم.
وی با بیان اینکه ایران از نظر تعداد روزهای تعطیلی در صف کشورهای متوسط رو به بالای دنیا قرار دارد، گفت: برخی از روزهای تعطیل در سالنامه رسمی کشور دارای ضرورت نیستند که بایستی نسبت به کاهش آنها اقدام کرد.
سبحانی فر با اشاره به اینکه مطرح شدن موضوع تعطیلی کارخانه ها سیاه نمایی برخی جریان ها علیه دولت بود، اظهارکرد: کارخانه هایی مانند ارج و پارس الکتریک قبل از استقرار این دولت به دلیل نبود نقدینگی و عدم اختصاص به موقع سهم یارانه ها تعطیل شده بودند.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شناسایی 10 هزار واحد صنعتی تعطیل و نیمه تعطیل در مدت اخیر و اختصاص 160 هزار میلیارد ریال برای احیاء این واحدها گامی بزرگ برای رونق اقتصادی و صنعتی در کشور است.
وی با بیان اینکه در دوره گذشته 120 هزار میلیارد دلار درآمد حاصل از فروش نفت کشور صرف طرح ها و برنامه های کارسناسی نشده و خارج از ضابطه و قانون شده است، عنوان کرد: قرار بود این درآمد ها صرف رونق اقتصادی، صنعت و کارآفرینی شود.
وی با اشاره به برخورد دولت با موسسات مالی و اعتباری بدون مجوز در سال های اخیر ادامه داد: رشد بدون ضابطه این موسسات بزرگترین ضربه را بر پیکره اقتصادی کشور وارد کرده است.
سبحانی فر با بیان اینکه موسسه های مالی و اعتباری بدون مجوز و ضابطه بزرگترین آفت رونق تولید، کارآفرینی و توسعه صنعتی هستند گفت: بی تدبیری های گذشته سبب شد تا تعدادی از این موسس های مالی و اعتباری به سمت دلال بازی و برخی نیز به سمت جمع آوری اندوخته مانند خرید زمین و املاک برای خود بروند.
وی با بیان اینکه بیش از یک هزار و200 میلیارد ریال پول مردم در حساب موسسه های مالی و اعتباری غیر مجاز بود عنوان کرد: متاسفانه برخی از دستگاه های نظارتی و کنترلی ما در دوره گذشته در برخورد و نظارت بر موسسه ها؛ مطلوب عمل نکردند.
سبحانی فردر بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اقدام دولت یازدهم در زمینه توجه به احزاب و گروه های سیاسی ادامه داد: شکل گیری احزاب در توسعه و افزایش درک سیاسی جامعه موثر است.
وی با بیان اینکه احزاب در حقیقت به معنای صنف سیاسی جامعه محسوب می شوند، گفت: توسعه این اصناف سیاسی در سطح استان ها و شهرستان ها یک ضرورت جدی است.
این نماینده مجلس افزود: شکل گیری احزاب سبب می شود تا مردم به جای شخص به برنامه ارائه شده از سوی حزب و سطح مشارکت خود را در انتخابات و امور مختلف سیاسی بالاببرند.
وی با اشاره به فرارسیدن 17 مردادماه سالروز شهادت شهید صارمی و روز خبرنگار نیز گفت: با وجود اینکه در قانون مطبوعات توجه و حمایت های ویژه ای از خبرنگاران شده،اما موضوع معیشت و امنیت شغلی این قشر زحمت کش جامعه همواره به عنوان یک دغدغه مهم مطرح و مورد بحث بوده است.
سبحانی فر با بیان اینکه خبرنگاران بایستی مطالبات خود را از طریق تشکیل صنف و انجمن پیگیری کنند، ادامه داد: مجلس این آمادگی را دارد تا مطالبات این قشر را از طریق ارائه طرح و لایحه مطرح و آن را قالب قانونی به تصویب برساند.
در این نشست با اهدای لوح تقدیر از خبرنگاران شهرستان سبزوار تجلیل شد.منبع ایرنا.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.