اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 11 مرداد 1395 / کد مطلب: 11118 / نظرات: 0

یک مسئول:


ارتقا وضع معیشتی امدادگران هلال احمر در دستور کار قرار دارد


ارتقا وضع معیشتی امدادگران هلال احمر در دستور کار قرار دارد  عضو شورای عالی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: ارتقا وضع معیشتی، حمایت و پشتیبانی اجتماعی امدادگران هلال احمر در دستور کار این شورا قرار دارد.
محمود فاضل در حاشیه بازگشایی نمایشگاه توانمندیها و دستاوردهای جمعیت هلال احمر سبزوار افزود: امدادگران با وظیفه ارائه خدمات در پایگاههای امداد و نجات جاده، دریا و کوهستان بیشترین شمار افراد جمعیت هلال احمر را تشکیل می دهند.
وی ادامه داد: با این وجود امدادگران از کمترین مزایای اجتماعی برخوردارند، پایین بودن هزینه های پرداختی و محروم بودن از مزایا، سختی کار، حق بیمه و نیز محروم بودن از حمایتهای اجتماعی مشکلات امدادگران جمعیت هلال احمر است.
عضو شورای عالی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران امدادگران را پیشانی و آبروی این نهاد توصیف و بیان کرد: امدادگری در زمره سخت ترین شغلها قرار دارد و به همین سبب باید با ایجاد ساز و کارهای مناسب نسبت به تغییر وضعیت معیشتی امدادگران اقدام شود.
وی در ادامه گفت: بازنگری اساسنامه جمعیت هلال احمر در دستور کار مجمع عمومی این سازمان قرار گرفته و در این چارچوب تغییر در چارت سازمان هلال احمر، بازنگری برخی قوانین موجود در اساسنامه، تسهیل شرایط و تخصصی شدن عضویت داوطلبان در هلال احمر مطرح شده است.
فاضل افزود: این مهم نیازمند فعالتر شدن و شکل گیری کمیسیونهای تخصصی و جامع در مجمع عمومی جمعیت هلال احمر است تا بتوان در ارتباط با استفاده ظرفیت داوطلبان، جوانان و امدادگران در مسیر تعالی جمعیت هلال احمر برنامه ریزی کرد.
وی شمار داوطلبان امدادگر و نجاتگر عضو جمعیت هلال احمر ایران را افزون بر دو میلیون نفر اعلام و بیان کرد: هلال احمر ایران در میان 189 عضو فدراسیون صلیب سرخ و هلال احمر جهان در حوزه داوطلبان و جوانان نسبت به جمعیت رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.
داوطلب امدادگر و نجات گر عضو جمعیت هلال احمر همچنین با اشاره به فعالیت 450 پایگاه امداد و نجات جاده ای هلال احمر در سطح کشور ادامه داد: طرحهایی برای ارتقا جایگاه هلال احمر مطابق با استانداردهای جهانی و همچنین نیازسنجی و ساخت پایگاههای امداد جاده ای و افزایش شعبه های این سازمان در دست تدوین است.
رئیس جمعیت هلال احمر سبزوار نیز گفت: در چارچوب نمایشگاهی توانمندیها و دستاوردهای واحدهای آموزش و پژوهش، امداد و نجات،جوانان و داوطلبان این جمعیت به نمایش گذاشته شده است.
محمدعلی جباری ثانی افزود: جمعیت هلال احمر سبزوار پنج هزار عضو داوطلب و جوانان دارد.منبع ایرنا.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.