اخبار سبزوار پيام : ورزشی


اخبار » ورزشی / تاریخ خبر: 13 مرداد 1395 / کد مطلب: 11124 / نظرات: 0


المپیاد استانی ورزش و بازی های بومی و محلی در سبزوار


دبیر هیات ورزش‌ روستایی و بازی ‌های بومی و محلی خراسان ‌رضوی در حاشیه برگزاری این المپیاد به خبرنگاران گفت: این مسابقات در 12 منطقه استان در رشته های 'الک دولک'، 'هفت سنگ'، 'خروس جنگی'، 'دال پلان' و 'یک قل دو قل' در دو بخش پسران و دختران برگزار می شود و برگزیدگان به مرحله نهایی مسابقات راه پیدا می کنند.
غلامرضا حریری افزود: این المپیاد با هدف احیا و معرفی ورزشها و بازی های بومی و محلی با همکاری دهیاری ها، بخشداری ها و ادارات ورزش و جوانان شهرستان ها برگزار می شود.
وی اظهار کرد: بیش از 12 هزار ورزشکار در استان خراسان رضوی در 6 رشته 'الک دولک'، 'هفت سنگ'، 'کلاس کلاس'، 'دال پلان'، 'خروس جنگی' و 'یک قل دوقل' سازماندهی شده اند.
وی با اشاره به امضای تفاهم نامه بین هیات ورزش‌ روستایی و بازی ‌های بومی و محلی خراسان‌ رضوی با نیروی مقاومت بسیج، اداره کل آموزش و پرورش و شهرداری های استان در راستای گسترش و فراگیری این ورزش گفت: ورزش بومی و بازی های محلی رو به فراموشی است.
حریری با بیان اینکه این ورزش ها و بازی ها نماد هویت هر منطقه و شهر هستند، افزود: برگزاری این مسابقات نیاز به امکانات یا فضای فیزیکی خاصی ندارد و به همین دلیل در رده کم هزینه ترین، سالم ترین و همگانی ترین ورزش ها محسوب می شوند.
وی اظهار کرد: بر اساس اعلام فدراسیون ورزش‌ روستایی و بازی‌ های بومی و محلی کشور، هیات استان خراسان رضوی به دلیل حضور فعال در مسابقات ملی و کسب عناوین برتر، دارای جایگاه خوبی در سطح کشور است.
حسن پور علی رئیس هیات ورزش های بومی و محلی شهرستان سبزوار نیز گفت: بیش از هزار ورزشکار سبزوار در رشته های 'الک دولک'، 'هفت سنگ'، 'کلاس کلاس'، 'دال پلان'، 'خروس جنگی' و 'یک قل دوقل' در دو بخش دختران و پسران سازماندهی شده اند.
بیش از 10 هزار ورزشکار سازمان یافته زیر نظر 40 هیات ورزشی در سبزوار فعالیت دارند.منبع ایرنا.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.