اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 13 مرداد 1395 / کد مطلب: 11126 / نظرات: 0


70 هزار نیکوکار سلامت در ایران فعالیت دارند


70 هزار نیکوکار سلامت در ایران فعالیت دارند معاون هماهنگی امور استانهای مجمع خیرین سلامت گفت: افزون بر 70 هزار نفر در قالب 240 مجمع خیرین سلامت در سطح کشور فعالیت می کنند.
اسماعیل غنیان در نشست انتخاب اعضای هیات مدیره مجمع خیرین سلامت سبزوار افزود: همچنین بنا بر این است در شهرستانهایی که دانشگاههای علوم پزشکی مستقر هستند مجامع خیرین سلامت تقویت شده و به دانشگاه کمک کنند.
وی ادامه داد: پارسال با همکاری وزارت بهداشت چهار هزار واحد درمانی توسط مجمع خیرین سلامت در سطح کشور ساخته، مرمت و یا بهسازی شد.
معاون هماهنگی امور استانهای مجمع خیرین سلامت گفت: این واحدها در مجموع با وسعت چهار هزار و 180 مترمربع شامل درمانگاه، مرکز سلامت، خانه بهداشت، پایگاه اورژانس و بیمارستان است.
وی ادامه داد: در این مدت همچنین پنج هزار میلیارد ریال در قالب خرید تجهیزات پزشکی توسط مجمع خیرین سلامت کمک و برنامه ریزی شده امسال هم با کمک خیرین 10 هزار میلیارد ریال به بخش بهداشت و درمان کشور کمک شود.
غنیان افزود: مجمع خیرین سلامت سال 1378 شکل گرفت و از آن زمان تاکنون 40 هزار میلیارد ریال به بخش سلامت کشور کمک کرده است.
وی ادامه داد: هم اینک در هر منطقه ای که خیرین برای احداث واحد درمانی اقدام کنند وزارت بهداشت 50 درصد کمک و مشارکت می کند.
او گفت: چندین طرح عمرانی و درمانی در سراسر کشور به همین صورت در حال اجرا است که زمینه خوبی را برای افزایش تعداد مراکز درمانی در کشور فراهم کرده است.

* کمک 50 میلیارد ریالی خیرین به بخش سلامت سبزوار
رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار نیز در این نشست به کمک 50 میلیارد ریالی خیرین به بخش سلامت این شهرستان سبزوار طی پارسال اشاره و آن را شامل اهدا 12 قطعه زمین به مساحت 69 هزار مترمربع برای ساخت مراکز آموزشی، بهداشتی و درمانی، مشارکت در ساخت مراکز بهداشتی درمانی، پایگاه اورژانس، نمازخانه و کتابخانه در بیمارستان قمربنی هاشم جوین و مسجد بیمارستان ولی عصر جغتای و تامین تجهیزات پزشکی ذکر کرد.
علیرضا مسلم همچنین یکی از مشکلات در بیمارستانها را سرگردانی همراهان بیمار ذکر و بیان کرد: برای حل این مشکل ساخت دو باب 'همراه سرا' در بیمارستانهای واسعی و امداد سبزوار هر کدام به وسعت 370 متر مربع با هزینه 28 میلیارد ریال با مشارکت خیرین در دستور کار قرار گرفته است.منبع ایرنا.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.