اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 13 مرداد 1395 / کد مطلب: 11128 / نظرات: 0

نماینده مجلس:


عملکرد مثبت دولت در مبارزه با مفاسد اقتصادی و فعالیت اثربخش برای تقویت احزاب


عملکرد مثبت دولت در مبارزه با مفاسد اقتصادی و فعالیت اثربخش برای تقویت احزاب سخنگوی کمیسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع مفاسد اقتصادی از مسائلی می باشد که از سالهای گذشته مورد توجه قرار گرفته و عملکرد دولت یازدهم در این عرصه مطلوب و مثبت است.
حسین مقصودی افزود: تورم قوانین مصوب سبب شده مفسدان اقتصادی قوانین را به نفع خود تفسیر کنند.
نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برخی از دستگاههای نظارتی در اداره ها نیز در زمینه برخورد با فساد اقتصادی در سالهای گذشته به نحو مطلوب عمل نکرده اند.
وی بر عزم جدی مجلس و دولت برای برخورد با مفسدان اقتصادی تاکید و بیان کرد: یکی از راهکارهای دولت در این زمینه افزایش نظارت از طریق دستگاههای نظارتی با استفاده از افراد دارای سابقه روشن و پاک است.
مقصودی گفت: مجلس نیز برای برخورد با مفاسد اقتصادی اقدام به بررسی قوانین مزاحم کرده زیرا باید تورم قوانین کاهش یابد تا هر کسی نتواند به استناد یک ماده قانونی و تفسیر به رای آن به نفع خود هر کاری انجام دهد.
سخنگوی کمیسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس شورای اسلامی همچنین به تشکیل فراکسیون تخصصی مبارزه با مفاسد اقتصادی اشاره و بیان کرد: این فراکسیون متشکل از 15 نماینده عهده دار بررسی قوانین مزاحم، وظایف دستگاههای نظارتی و ارائه نظرات تخصصی در مبارزه با فساد اقتصادی به کمیسیون اصل 90 و سازمان بازرسی کل کشور است.
وی افزود: در مجموع عزم خوبی برای مبارزه با فساد اقتصادی در کشور شکل گرفته و کارنامه عملکرد دولت یازدهم در این زمینه مطلوب و مثبت است.

* تقویت احزاب از سیاستهای اثر بخش دولت یازدهم است
مقصودی همچنین گفت: تلاش برای توسعه، گسترش و تقویت مطبوعات،خانه های احزاب در سطوح مختلف شهرستانی، استانی و ملی از سیاستهای موثر و اثربخش دولت یازدهم بوده است.
وی افزود: اقدام اخیر دولت در تقویت و شکل گیری احزاب در سطح استانها و شهرستانها به معنای افزایش سطح مشارکت مردم در اداره امور کشور است.
نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تشکیل احزاب در تحکیم و استواری پایه های نظام و افزایش سطح دموکراسی موثر است.
وی گفت: تقویت احزاب از گسترش فساد مالی اداری، خودکامگی افراد و محصور شدن فکر و اندیشه در جامعه جلوگیری می کند.منبع ایرنا.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.