اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 14 مرداد 1395 / کد مطلب: 11132 / نظرات: 0

معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار:


80 درصد روستائیان سبزوار از خدمات بیمه سلامت بهره مندهستند


80 درصد روستائیان سبزوار از خدمات بیمه سلامت بهره مندهستند معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار گفت: با مساعدت دولت یازدهم 80 درصد روستائیان این شهرستان از خدمات بیمه سلامت بهره مند شده اند.
احمد برادران اظهارکرد: در حال حاضر 110هزار نفر از روستائیان این شهرستان از خدمات بیمه سلامت ایرانیان در این شهرستان بهره مند هستند.
وی گفت: دارندگان بیمه سلامت در بخش خدمات بستری بین سه تا 6درصد و در بخش خدمات سرپایی 6درصد از هزینه های مربوطه را پرداخت می کنند و بقیه هزینه ها توسط دولت پرداخت می شود و تنها با پرداخت 10 هزار ریال برای صدور دفترچه انجام می شود.
وی با بیان اینکه یکی از سیاست های دولت یازدهم در سال های اخیر توجه به بهره مندی مردم از خدمات بیمه تامین اجتماعی و بیمه ایرانیان بوده است ،گفت: با برنامه ریزی دولت، امروز بخش مهمی از هزینه های بهداشت و درمان مردم توسط بیمه تامین اجتماعی و ایرانیان پرداخت می شود.
فرماندار سبزوار گفت: بر اساس برآوردها از ابتدای امسال میزان بیمه شدگان در حوزه تامین اجتماعی بیش از 6 درصد افزایش داشته است.
وی با بیان اینکه افزایش تعداد بیمه شدگان به معنای اشتغال بیشتر در سطح شهرستان است ،گفت: در سال 93 حدود 42 هزار نفر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی بودند که این میزان امسال به 45 هزار و 259 نفر رسیده است.
وی با اشاره به اختصاص 50 میلیارد ریال اعتبار برای تامین هزینه های بیمه شدگان در سبزوار عنوان کرد: هفت هزار نفر از این تعداد تحت پوشش بیمه رانندگان هستند، که تنها 50 درصد از حق بیمه خود را می پردازند و بقیه آن توسط دولت پرداخت می شود.
وی با بیان اینکه 2 هزار خانواده از بیمه شدگان تامین اجتماعی سبزوار توسط بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی معرفی شده اند، گفت: این افراد شامل بانوان سرپرست خانوار هستند که از خدمات بیمه خویش فرمایی بهره مند و بر اساس قانون با پرداخت 20 سال حق بیمه در 55 سالگی بازنشسته می شوند.
وی با بیان اینکه سه هزار و 600 خانواده در بخش کارگری ساختمان زیر پوشش بیمه تأمین اجتماعی سبزوار هستند، افزود: حدود 2 هزار نفر از بانوان خانه دار سبزواری نیز تحت پوشش بیمه خویش فرمایی این سازمان قرار دارند.منبع ایرنا.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.