اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 17 مرداد 1395 / کد مطلب: 11144 / نظرات: 0

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:


حذف تحریم ها سیاسی از خدمات شاخص دولت است


حذف تحریم ها سیاسی از خدمات شاخص دولت است  عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: حضور سرمایه گذاران خارجی و حذف تحریم های سیاسی از شاخص ترین خدمات دولت یازدهم است.
 رمضانعلی سبحانی فر روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: امروز شاهد رشد خوبی در زمینه سرمایه گذاری خارجی در کشور هستیم که در آینده نزدیک می توان از آنها برداشت های مناسبی کرد.
وی با بیان اینکه پس از چند سال، امروز زمینه ارتباط مطلوب بین ایران و سایر کشورهای خارجی فراهم شده است اظهار کرد: دولت در سه سال گذشته تلاش بسیار برای بازگرداندن سرمایه گذاران خارجی به کشور داشته که تا حدودی نیز در این زمینه موفق بوده است.
نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سیاست های غلط گذشته سبب شده بود ایران از نگاه کشورهای خارجی، جنگ طلب و نا امن دیده شود اما امروز با سیاست های درست و با تدبیر دولت یازدهم این غبار از روی کشور زدوده شده است.
وی با بیان اینکه کشورهای دنیا ایران را کشوری صلح طلب، امن و با اقتدار تلقی می کنند گفت: حضور هیات های سرمایه گذاری خارجی از دوران بعد از توافق هسته ای نشان داد که دنیا تشنه ارتباطات اقتصادی و سیاسی با ایران است.
سبحانی فر با بیان اینکه امروز کشورها و هیات های اقتصادی برای حضور در ایران اعلام آمادگی می کنند افزود: برخی کشورهایی که در گذشته روابط سرد سیاسی با ایران داشتند امروز خواستار تسهیل در روابط سیاسی و قوانین در حوزه صدور روادید هستند.
وی اظهار کرد: با اینکه آمریکایی ها در مسیر حضور کشورهای مختلف برای سرمایه گذاری در ایران سنگ اندازی می کنند، روند حضور هیات های اقتصادی در ایران سیر صعودی دارد اما به واسطه برخی بد عهدی ها از سوی طرف مقابل، مذاکره روند سرمایه گذاری با کندی انجام می شود.
وی گفت: کشورهای بسیار علاقه مند به افزایش ارتباط بازرگانی با ایران هستند اما همین بد عهدی ها سبب شده این کشور ها کمی با احتیاط در زمینه افزایش سطح تعاملات خود با ایران حرکت کنند.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود: سیاست های مدبرانه دولت و همراهی مجلس در توافق هسته ای و تحقق برجام سبب شد امروز ایران به عنوان کشوری مطرح و اثرگذار، دارای قدرت سیاسی و اقتصادی در سطح منطقه و جهان نقش بسزایی در زمینه های مختلف داشته باشد.منبع ایرنا.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.