اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 18 مرداد 1395 / کد مطلب: 11157 / نظرات: 0


ارتقاء حقوق شهروندی از مهمترین اقدامات دولت یازدهم است


ارتقاء حقوق شهروندی از مهمترین اقدامات دولت یازدهم است سرپرست شهرداری سبزوار گفت: یکی از مهمترین اقدامات دولت یازدهم توجه به افزایش سطح آگاهی مردم از حقوق شهروندی است.
بهروز استیری در جریان بازدید از دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی سبزوار اظهارکرد: یکی از مهمترین اقدامات دولت یازدهم در راستای ارتقاء سطح آگاهی مردم از حقوق شهروندی تسهیل در روند صدور مجوز برای نشریات و رسانه های گروهی است و دولت تدبیر و امید از آزادی رسانه های گروهی در چارچوب قانون حمایت می کند.
وی با اشاره به اینکه رسالت خبرنگاران و خبرگزاری ها توجه به افزایش سطح آگاهی عمومی افراد از قوانین شهروندی است،عنوان کرد: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در این زمینه کارنامه مثبتی دارد و این موضوع از دلایل اعتماد عمومی به این رسانه مادر است.
وی با بیان اینکه دسترسی مردم به جریان آزاد اطلاعات زمینه ای برای افزایش آگاهی آنان از قوانین حوزه شهروندی است،گفت: یکی از مسائل مهم رعایت حقوق شهروندی موضوع ترویج آموزش است که رسانه های گروهی از جمله ایرنا بهترین مرجع برای ارائه این آموزش ها هستند.

*خبرنگاران در ترویج و ارتقاء فرهنگ شهروندی نقش بسزایی دارند
شهردار منتخب سبزوار نیز یاد و خاطره شهید محمود صارمی و روز خبرنگار را گرامی داشت و گفت: خبرنگاران در ترویج وارتقاء فرهنگ شهروندی نقش بسزایی دارند و خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) از رسانه های موثر در تبیین شاخصه های حقوق شهروندی است.
سید علی کوشکی ادامه داد: یکی از مبانی رعایت حقوق شهروندی پاسخگویی مسئولان نسبت به عملکردشان است که در این زمینه خبرنگاران با حفظ روحیه پرسشگری این حق را از مسئولان مطالبه می کنند.
وی با اشاره به اینکه رسانه های گروهی از جایگاه ویژه ای در زندگی مردم برخوردارند، ادامه داد: رسانه ها، تاثیری جدی در تغییر سبک زندگی افراد دارند و این اثر گذاری بایستی در جهت درست و در مسیر خدمت به مردم باشد.
کوشکی با بیان اینکه خبرنگاران و روزنامه نگاران در توسعه منطقه و شهر نقش موثری دارند، اظهارکرد: انتظار و درخواست ما از خبرنگاران رسانه های شنیداری، دیداری، نوشتاری و خبرگزاری ها کمک رسانی و ارائه مشاوره برای توسعه شهر است.
وی خبرنگاران را پل ارتباطی بین مردم و مسئولان دانست و گفت : خبرنگاران و روزنامه نگاران بهترین مشاوران برای مسئولان هستند.منبع ایرنا.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.