اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 27 مرداد 1395 / کد مطلب: 11181 / نظرات: 0


مقاومت‌های آنتی‌بیوتیکی خطری بزرگ برای سلامت


رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی مقاومت‌های آنتی‌بیوتیکی را در قرن بیست و یکم خطری بزرگ برای سلامت انسان دانست.
به گزارش ایسنا- منطقه خراسان و به نقل از اداره کل دامپزشکی خراسان دکتر جعفر عطار باشی مقدم گفت: مقاومت آنتی‌بیوتیکی ریشه در مصرف و تجویز بی‌رویه آنتی‌بیوتیک‌ها به طور مستقیم توسط پزشکان به بیماران و همچنین مصرف بی‌رویه آنتی‌بیوتیک‌ها در جمعیت دام و طیور و آبزیان است و این مقاومت می‌تواند از جمعیت دامی به جمعیت انسانی نیز انتقال یابد.

وی مقاومت آنتی‌بیوتیکی را خطری جدی برای بشریت دانست و افزود: براساس گزارش‌های سازمان بهداشت جهانی مصرف آنتی‌بیوتیک‌های انسانی در ایران 16 برابر استاندارد جهانی است که نشان از تجویز و مصرف بی‎‌رویه آن‌ها توسط پزشکان به بیماران دارد.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی تصریح کرد: به منظور همراهی با مبارزه جهانی علیه ایجاد مقاومت‌های آنتی‌بیوتیکی به عنوان یک خطر بزرگ سلامت در قرن بیست و یکم، سازمان دامپزشکی کشور اقدام به اجرای طرح تولید گوشت مرغ و تخم‌مرغ بدون مصرف آنتی‌بیوتیک در طول دوره پرورش در سطح کشور کرده است.

عطارباشی با اشاره به اینکه خراسان رضوی به عنوان پیشتاز در تولید مرغ گوشتی بدون مصرف آنتی‌بیوتیک از سال 1387 تا کنون با افزایش تولید، نیاز رو به رشد بازار مصرف را فراهم کرده است؛ گفت: درسال 1392 تولید تخم مرغ بدون مصرف آنتی‌بیوتیک به میزان سه تن در روز در اولین واحد تولیدی آغاز شده و تاکنون تعداد این واحدها افزایش یافته است.

وی اظهارکرد: امکان تولید روزانه 40 تن از این محصول در استان موجود است که هم در زمینه تولید مرغ گوشتی بدون مصرف آنتی‌بیوتیک و هم تخم مرغ آن، متقاضیان و به تبع آن روند تولید رو به افزایش است.




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.