اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 29 مرداد 1395 / کد مطلب: 11188 / نظرات: 0


کارخانه اسید سیتریک جوین با پایان عملیات ساخت آماده بهره برداری شد


کارخانه اسید سیتریک جوین با پایان عملیات ساخت آماده بهره برداری شد  فرماندار جوین گفت: کار ساخت بزرگترین کارخانه اسید سیتریک خاورمیانه در این شهرستان با هزینه 39 میلیون یورو تسهیلات ارزی و پیگیرهای دولت تدبیر و امید پایان یافت و آماده بهره برداری شد.
ابراهیم جدی کار افزود: ساخت این کارخانه صنعتی سال 1378 با سرمایه اولیه 125 میلیارد ریال و محوریت شرکت کشت صنعت جوین آغاز اما به دلیل کمبود اعتبارات و نقدینگی متوقف شد.
وی ادامه داد: با تاکید دولت یازدهم در زمینه تکمیل طرحهای عمرانی، برای تکمیل کارخانه اسید سیتریک جوین دو هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات سرمایه گذار و تسهیلات دولتی هزینه شد.
فرماندار جوین گفت: این کارخانه سالانه ظرفیت تولید 20 تا 40 هزار تن اسید سیتریک را دارد و همچنین با بهره برداری از آن 200 اشتغال مستقیم ایجاد می شود.
سیتریک از مهمترین اسیدهای عالی است که به عنوان طعم دهنده و پایدارکننده مورد استفاده قرار می گیرد. اسید سیتریک دارای مصارف متعدد در صنایع غذایی، دارویی، بهداشتی، آرایشی است.

* بهره برداری 38 طرح همزمان با هفته دولت
وی در ادامه اظهار کرد: همزمان با هفته دولت 38 طرح عمرانی، خدماتی، توزیعی، صنعتی و بهداشتی درمانی با هزینه 149 میلیارد و 690 میلیون ریال در جوین بهره برداری می شود.
جدیکار این طرحها را شامل سالن ورزشی، آسفالت راههای روستایی، طرحهای هادی روستایی، ساختمان آزمایشگاه و اتاق عمل شماره دو بیمارستان ولی عصر(عج)، آبیاری تحت فشار، برقرسانی روستایی، خانه مددجو و خانه عالم برشمرد. منبع ایرنا.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.