اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 30 مرداد 1395 / کد مطلب: 11193 / نظرات: 0

معاون وزیر بهداشت:


عدالت درمان با اجرای طرح تحول نظام سلامت فراهم شد


عدالت درمان با اجرای طرح تحول نظام سلامت فراهم شد معاون بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با اجرای طرح تحول نظام سلامت، عدالت درمانی در کشور فراهم و مردم در حوزه سلامت از رفاه اجتماعی، روحی و روانی بهره مند شدند.
 علی اکبر سیاری روز شنبه در نشست کارگروه سلامت شهرستان سبزوار افزود: دولت تدبیر و امید در اجرای طرح تحول نظام سلامت به خوبی عمل کرد و رضایت مردم را در این بخش فراهم نمود.
وی ادامه داد: طی 10 سال گذشته میزان پرداختی مردم در بخش سلامت و درمان به 70 درصد رسیده بود اما با اجرای طرح تحول نظام سلامت توسط دولت یازدهم ظرف سه سال اخیر میزان پرداختی مردم بطور چشمگیری کاهش یافته است.
معاون وزیر بهداشت به عوامل حفظ سلامت مردم و پیشگیری از بیماری نیز اشاره و بیان کرد: تنها 10 درصد از سلامت مردم در ارتباط با فعالیتهای این وزارتخانه در حوزه پیشگیری بیماریها و آسیبهای اجتماعی است.
وی افزود: 55 درصد عوامل حفظ سلامت اجتماعی، 15 درصد عوامل رفتاری، 10 درصد بین بخشی و 10 درصد نیز متوجه خود مردم است.
سیاری ادامه داد :برای تحقق سلامت کامل در کشور 'خودمراقبتی' بیسار مهم است که باید فرهنگ آن نهادینه شود.
وی همچنین به عوارض آسیبهای اجتماعی اشاره و بیان کرد: امروزه نسبت به 16 سال گذشته آسیبهای اجتماعی از جمله فقر، طلاق، اعتیاد و حاشیه نشینی گسترش بیشتری یافته که این امر باعث کاهش آموزش و آگاهی بخشی به مردم درباره این آسیبهاست.

* عزم وزارت بهداشت در مبارزه با قاچاق سیگار
معاون وزیر بهداشت در ادامه مصرف سیگار و الکل را دو عامل غیرواگیردار و پرخطر سلامت ذکر و بیان کرد: اما قوانین برای کنترل مصرف سیگار با مقاومت لابیهای قدرت و تولیدکنندگان آن مواجه می شود.
وی افزود: بالاترین فساد اقتصادی مربوط به دخانیات در کشور است که چهار برابر سایر مفاسد اقتصادی دارای سود و رانت می باشد چنانکه سیگار از طریق مبادی مختلف قاچاق می شود و با این وجود قیمت آن پایین و قابل دسترسی است.
سیاری یکی از راههای مبارزه با دخانیات و مصرف سیگار را افزایش مالیات ذکر و بیان کرد: در این زمینه نیز از سوی برخی تولیدکنندگان سیگار مقاومت مشاهده می شود.
وی ادامه داد: سالانه هزاردستگاه تریلی حامل سیگار به کشور قاچاق می شود که وزارت بهداشت با هماهنگی دستگاه قضا و نیروی انتظامی در پی کنترل آن است.
معاون وزیر بهداشت سمهای کشاورزی را از دیگر علل بیماری غیرواگیر اعلام و بیان کرد: میزان سم در زمینهای زراعی مشخص نیست زیرا کشاورزان بدون برنامه منظم از آنها استفاده می کنند که این امر باعث ماندگاری سم در محصولات و افزایش بیماریها می شود.
فرماندار ویژه سبزوار نیز در این نشست گفت: با اقدامات دانشگاه علوم پزشکی در سکونتگاههای غیررسمی و روستاهای این شهرستان بسیاری از مشکلات مردم در حوزه درمان برطرف شد.
احمد برادران همچنین بهره برداری بیمارستان حشمتیه را ارمغان بزرگ دولت یازدهم در سبزوار توصیف و بیان کرد: اجرای دو مرکز درمان بستر در شهرهای روداب و ششتمد نیز 40 درصد پیشرفت کرده است .منبع ایرنا.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.