اخبار سبزوار پيام : عمراني


اخبار » عمراني / تاریخ خبر: 2 شهريور 1395 / کد مطلب: 11203 / نظرات: 0


2200 کیلومتر راه دسترسی عشایر در غرب خراسان رضوی مرمت شد


2200 کیلومتر راه دسترسی عشایر در غرب خراسان رضوی مرمت شد  رئیس اداره امور عشایری سبزوار گفت: دو هزار و 200 کیلومتر راه دسترسی با هزینه 45 میلیارد ریال در سه سال گذشته در مناطق عشایری شهرستانهای سبزوار، خوشاب و داورزن واقع در غرب استان خراسان رضوی مرمت شد.
محمد نبوی همچنین به طرح دولت برای افزایش تولیدات دامی عشایر اشاره و بیان کرد: با اجرای طرح زنجیره تولید گوشت قرمز 31 میلیارد ریال تسهیلات برای پرواربندی 22 هزار راس دام سبک به عشایر در غرب استان خراسان رضوی پرداخت شده است.
وی همچنین به توزیع هشت هزار تن علوفه دامی به ارزش 75 میلیارد ریال بین عشایر این شهرستانها اشاره و بیان کرد: با اجرای این طرح زمینه برای تولید دو هزار و 700 تن گوشت قرمز فراهم آمد.
رئیس اداره امور عشایری سبزوار افزود: همچنین طرحهای جایگاه دام، چاه مالداری، آبشخور و حمام ضدکنه ویژه دامهای عشایر با اختصاص 540 میلیون ریال اعتبار مورد بهره برداری قرار گرفت.
وی ادامه داد: ساخت یک مرکز بهداشتی و درمانی، سه انبار 500 تنی نگهداری علوفه و حمام از دیگر توجهات دولت یازدهم به بخش عشایری در خراسان رضوی است.

* بهره مندی 15 محله عشایری از نیروی برقم
نوبی در ادامه گفت: همچنین در این مدت 15 محله بالای 20 خانوار جمعیت عشایری در غرب خراسان رضوی از مزایای نیروی برق بهره‌ مند شده اند.
وی افزود: مطالعات ساخت دو بند خاکی در منطقه عشایری شند و ذوالفرخ از توابع بخش روداب شهرستان سبزوار انجام شد که برای اجرای این طرحها 20 میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده شده است.
رئیس اداره امور عشایری سبزوار ادامه داد: در این مدت با اختصاص پنج میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و استانی 50 کیلومتر شبکه انتقال آب شرب به چهار محله عشایری چاه تلخ، شند، چاه شند و گراب بخش روداب این شهرستان اجرا شد.
وی گفت: اکنون 12 محله در مناطق عشایری شهرستانهای سبزوار، خوشاب و داورزن از آب شرب بهداشتی بهره مند هستند و تنها سه محله در منطقه عشایری بخش روداب به دلیل شرایط خاص جغرافیایی منطقه با تانکر آبرسانی می‌شوند.
نبوی افزود: ساخت کانال هدایت سیلابها به بند خاکی چاه تلخ از توابع بخش روداب با اعتبار چهار میلیارد و 500 میلیون ریال از دیگر اقداماتی است که در این مدت انجام شده است.
عشایر غرب خراسان رضوی متشکل از هشت طایفه با جمعیت 615 خانوار در 35 محله ساکن هستند. 70 درصد از آنها در بخش روداب سبزوار زندگی می کنند.
این خانوارهای عشایری 75 هزار راس دام سبک معادل 20 درصد دام سبک و سه هزار و 600 نفر شتر معادل 60 درصد شتر این شهرستانها را در اختیار دارند و سالانه 900 تن گوشت معادل 20 درصد از گوشت مصرفی منطقه را تولید می کنند.منبع ایرنا



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.