اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 7 شهريور 1395 / کد مطلب: 11220 / نظرات: 0


خیران 662 کتابخانه به نهاد کتابخانه های عمومی کشور اهدا کردند


خیران 662 کتابخانه به نهاد کتابخانه های عمومی کشور اهدا کردند مدیرکل امور مشارکت ها و شهرداری های نهاد کتابخانه ‌های عمومی کشور گفت: از سال 54 تاکنون 662 کتابخانه توسط خیران احداث و به نهاد کتابخانه های عمومی کشور اهدا شده است.
رمضانعلی محسنی در مراسم افتتاح کتابخانه بانوی خیر مرحوم گلدانی در سبزوار افزود: یک سوم کتابخانه های کشور طی سال های گذشته توسط خیران و مردم احداث شده است.
وی اظهار کرد: در مجموع سه هزار و 200 کتابخانه نهادی، مشارکتی و خیر ساز در کشور فعال است که از این تعداد 931 کتابخانه مشارکتی است.
وی گفت: انجمن خیران کتاب در 31 استان کشور راه اندازی شده و 289 نفر از خیران نیک اندیش در هیات مدیره این انجمن ها عضو هستند.
محسنی افزود: در همین راستا انجمن های شهرستانی خیران کتاب نیز در حال راه اندازی است و در چند شهر کشور این انجمن ها تشکیل شده است.
وی اظهار کرد: بر اساس افق 1404 کشور باید به ازای هر 100 نفر هشت متر فضای کتابخانه ای در کشور ایجاد شود که در حال حاضر این میزان حدود سه و نیم متر است.
وی ادامه داد: از سال 1383 تا کنون 610 قطعه زمین به مساحت 500 هزار متر مربع توسط خیرین به نهاد کتابخانه های عمومی کشور اهدا شده است.

* احداث 15 کتابخانه روستایی در استان خراسان رضوی
مدیر کل کتابخانه های عمومی استان خراسان رضوی نیز در این مراسم با اشاره به احداث 15 کتابخانه روستایی در این استان گفت: این طرح ها از 20 تا 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارند که اتمام آنها نیازمند 35 میلیارد ریال است.
حسین اکبری افزود: پنج کتابخانه شهری نیز در این استان در حال ساخت است که از مهمترین طرح های نیمه تمام این اداره کل محسوب می شود.
وی با اشاره به فعالیت 215 کتابخانه عمومی و مشارکتی در استان گفت: بسیاری از روستاهای پر جمعیت این استان از کتابخانه محروم هستند که بر اساس برنامه تدوین شده و با کمک خیران در این روستاها کتابخانه احداث می شود.

* اخذ مجوز احداث کتابخانه مرکزی در سبزوار
معاون استاندار خراسان رضوی و فرماندار ویژه سبزوار نیز در این مراسم گفت: مجوز احداث کتابخانه مرکزی این شهرستان از وزارت راه و شهرسازی گرفته شده است.
وی با بیان اینکه سبزوار دارای 15 کتابخانه عمومی می باشد که هشت کتابخانه آن مشارکتی و هفت کتابخانه نهادی است، افزود: شهرستان سبزوار از نظر تعداد کتابخانه های عمومی دارای رتبه دوم در استان خراسان رضوی است.
در این مراسم کتابخانه مرحوم گلدانی در مساحت 192مربع و 121 متر زیربنا به نهاد کتابخانه های عمومی سبزوار اهدا شد.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.