اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 7 شهريور 1395 / کد مطلب: 11221 / نظرات: 0


اختصاص 304 میلیارد ریال تسهیلات به بخش کشاورزی سبزوار


 معاون سازمان و مدیرجهاد کشاورزی سبزوار گفت: در سه سال گذشته 304 میلیارد ریال تسهیلات به بخش کشاورزی این شهرستان اختصاص یافت.
 منصور برغمدی افزود: این تسهیلات در زمینه کمک های فنی و زیر بنایی، توسعه استخرهای پرورش ماهی، کمک به عشایر، احداث گلخانه، خرید ماشین آلات کشاورزی، توسعه طرح آبیاری کم فشار پرداخت شده است.
وی اظهار کرد: 105 میلیارد ریال از این تسهیلات برای احداث 10 کارخانه تولید خوراک دام، بسته بندی، سردخانه و تولید اسانس روغن خام اختصاص یافته است.
برغمدی با اشاره به احداث سه گلخانه با اختصاص 36 میلیارد از این تسهیلات ادامه داد: 100 میلیارد ریال از این تسهیلات به بخش مکانیزاسیون ماشین آلات بخش کشاورزی اختصاص پیدا کرد.
وی گفت: با اختصاص این اعتبارات و اجرای طرح های مکانیزاسیون میزان گندم تولید شده در شهرستان به 14 هزار و 500 تن در سه سال گذشته رسید.
وی افزود: در این مدت 21 میلیارد ریال برای اجرای طرح های آبیاری کم فشار، احداث استخر ذخیره آب و احیا و مرمت قنات های شهرستان اختصاص یافته است.
وی با بیان اینکه با اختصاص این تسهیلات طرح آبیاری کم فشار و تحت فشار در 2 هزار و 500 هکتار از اراضی شهرستان اجرا شده است، اظهار کرد: در این مدت هشت استخر ذخیره آب به میزان 15 هزار متر مکعب احداث شده است.
برغمدی با بیان اینکه در سه سال گذشته با اختصاص 36 میلیارد ریال تسهیلات 60 کیلومتر طرح انتقال آب در سطح شهرستان اجرا شده است، گفت: در این مدت 35 رشته قنات به طول 40 کیلومتر و با اختصاص 60 میلیارد ریال تسهیلات مرمت و بهسازی شده است.
مدیرجهاد کشاورزی سبزوار با اشاره به فعالیت 137 استخر پرورش ماهی با ظرفیت تولید 2 هزار و 530 تن ماهی در این شهرستان خاطرنشان کرد: این استخرها زمینه اشتغال یک هزار نفر در شهرستان را فراهم کرده اند.
وی گفت: در راستای حمایت از تولید کنندگان ماهی درسبزوار، هشت میلیارد ریال تسهیلات به بخش شیلات شهرستان اختصاص یافت.منبع ایرنا.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.