اخبار سبزوار پيام : عمراني


اخبار » عمراني / تاریخ خبر: 9 شهريور 1395 / کد مطلب: 11227 / نظرات: 0

با حضور فرماندار و جمعی از مسئولان :


۱۱ طرح عمراني و خدماتي شهرداري سبزوار به بهره برداري رسيد


۱۱ طرح عمراني و خدماتي شهرداري سبزوار به بهره برداري رسيد  همزمان با آخرين روز هفته دولت، ۱۱ طرح توسعه معابر شهري(عمراني، خدماتي) شهرداري سبزوار افتتاح و به بهره برداري رسيد.
به گزارش روابط عمومي شهرداري سبزوار، در اين مراسم كه فرماندار، اعضاي شوراي شهر و جمعي از مديران شهري و شهرداري سبزوار در محل ايستگاه آتش نشاني شماره ۵ واقع در خيابان باهنر، حضور داشتند، طرح هاي بلوار شهيد باهنر واقع در خيابان ۴۰ متري دوم، كمربند شمال شرق لاين جنوب گذر آسفالت واقع در كمربند شمال شرق، مبلمان خيابان شريعتمداري و بخشي از پياده راه واقع در خيابان شريعتمداري ، جدول گذاري كمربند شمال غرب و زيرسازي واقع در كمربند شمال غرب، اجراي بخشي از جداسازي شبكه آبياري فضاي سبز از آب شرب با اتصال به مخازن باغ ايراني، شهداي گمنام بلوار شهيد فرومندي، بلوار هفت تير و احداث مخزن در پارك ها، سوله استقبال از زائر پارك بهمن واقع در جنوب كمربندي ، ارگ اميريه بلوك ۵ تجاري واقع در خيابان دروازه عراق- اميريه، كارگاه مجسمه سازي واقع در خيابان نقابشك، دفتر تسهيل گري واقع در خيابان نيروگاه، نوسازي و افزايش ناوگان تاكسيراني و ايستگاه آتش نشاني خيابان باهنر- عيدگاه در مجموع با اعتباري بالغ بر  ۵۲ ميليارد و ۲۷۵ ميليون تومان افتتاح و به بهره برداري رسيد.

دراين مراسم معاون استاندار و فرماندار ويژه سبزوار با بيان اينكه هفته دولت فرصت مغتنمي براي بيان عملكرد قابل قبول دولت و دولتمران به عنوان دستگاه اجرايي و حاكميتي كشور است، گفت: عليرغم همه چالش ها، دولت در ۳ سال گذشته خدمات ارزشمندي در بخش هاي راه و شهرسازي، كشاورزي، ارتباطات، بهداشت و… به مردم ارائه داده است.

احمد برادران افزود: موضوع انرژي هسته اي و برجام يكي از چالش هاي حوزه سياست بين المللي و خارجي بود كه با رهبري داهيانه رهبر معظم انقلاب و اقتدار رئيس جمهور خوشبختانه  به مرحله خوب و قابل قبولي رسيده است.

وي با اظهار اينكه در سال هاي گذشته ايران با رتبه ۲ جزو يكي از ۵ كشور متورم دنيا بود، بيان كرد: در اين زمينه رشد اقتصادي منفي ۶، نرخ تسهيلات و سپرده ۲۴ درصد انگيزه اشتغال و سرمايه را از بين برده بود كه با درايت دولتمردان اين مسئله مهم تا حدودي برطرف شده است.

برادران با بيان اينكه ۷ هزار طرح نيمه تمام در كشور وجود دارد، بيان كرد: از اين تعداد۲۵۵ طرح در سبزوار وجود دارد كه داراي پيشرفت ۱۰ تا ۹۰ درصدي است كه هم اينك خوشبختانه شاهد اتقافات خوبي در اين زمينه هستيم.

فرماندار سبزوار با بيان اينكه با همت شورا و شهرداري اقدامات خوبي در حاشيه شهر و بازآفريني شهري سبزوار از دوسال گذشته صورت گرفت، افزود: ۱۱۴ برنامه اقدام در دستور كار دستگاه هاي اجرايي شهر قرار گرفت كه احداث اين ايستگاه در منطقه عيدگاه نمونه اي از آن است.

وي با اظهار اينكه عملكرد شهرداري در حوزه نوسازي ناوگان شهري و آسفالت قابل قبول است، گفت: در اين راستا تا پايان مهرماه سال جاري ۲۰۰ تاكسي نوسازي جايگزين اين تعداد خودروهاي  فرسوده خواهد شد.

او همچنين گفت: در سال های اخیر ۲۹۳ کیلومتر جاده در این شهرستان احداث یا آسفالت شده و در زمینه مدارس، خانه های بهداشت، راه های دسترسی به مزارع، آبیاری تحت فشار و کمک به کشاورزان و روستائیان مناطق محروم این شهرستان فعالیت های مناسبی مشاهده می شود.

معاون فني و عمراني شهرداري سبزوار هم در اين مراسم گفت: در سال جاري شهرداري ۳۵ طرح عمراني، خدماتي و تاسيساتي را در دست اقدام دارد كه از اين تعداد ۱۱ طرح آن در هفته دولت با اعتباري بالغ بر ۵۲ ميليون و ۲۷۵ ميليون تومان افتتاح و به بهره برداري رسيد.

جعفر صائمي نسب افزود: طرح بلوار شهيد باهنر با طول ۱۹۰۰ متر، عرض هر لاين سواره رو۱۱ متر، عرض آيلند ۸ متر و اعتباري بالغ بر ۲ ميليارد تومان حدفاصل خيابان شمال ميدان شهدا تا مركز پخش شركت نفت به طول ۱۲۵۰ متر از محل اعتبارات داخلي و ۱۰۰ ميلون تومان اعتبارات استاني به بهره برداري رسيد.

وي به طرح خيابان شريعتمداري سبزوار اشاره كرد و اظهار داشت: اين طرح كه داراي پيشرفت فيزيكي ۷۰ درصد است داراي ۳۰۰ متر طول، ۳ هزار متر عرض  و ۱۰ متر عرض لاين مي باشد و با اعتباري بالغ بر يك ميليارد تومان همزمان با عمليات اجرايي قابل بهره برداري است.

او تصريح كرد: طرح كمربند شمال غرب از مسير بلوار توحيد شهر تا محور اسفراين با طول ۲۹۴۰ متر، با عرض ۱۷ و ۸ متر كندرو در هر لاين، عرض ۱۶ متر با اعتبار ۵۰۰ ميليون تومان جدول گذاري و احياي مسير آن از محل منابع داخلي شهرداري انجام شده است.

صائمي نسب اضافه كرد: كمربند شمال شرق محور قوچان-بلوار توحيد شهر با طول ۳۷۶۰ متر، عرض ۱۷ و ۸ متر كندرو در هر لاين، عرض ۱۶ متر با اعتبار يك ميليارد و ۹۰۰ ميليون تومان در لاين جنوب گذر بهره برداري شد.

وي همچنين گفت: سوله استقبال زائر، كارگاه مجسمه سازي و دفتر تسهيل گري واقع در غرب نيروگاه با اعتباري بالغ بر ۳۲۵ ميليون تومان از امروز فعاليت هاي خود را در راستاي ارائه خدمات به شهروندان آغاز كردند.

معاون فني وعمراني شهرداري سبزوار با اشاره به طرح ايستگاه شماره ۵ آتش نشاني سبزوار گفت: اين طرح با مساحت ۲۶۵ متر مربع در دو طبقه با اعتباري بالغ بر ۶۵۰ ميليون تومان در محل خيابان باهنر ، باهنر ۷ از امروز به شهروندان اين منطقه از شهر سبزوار ارائه خدمات خواهد كرد.

صائمي نسب طرح بعدي را مورد اشاره قرار داد و تصريح كرد: مركز تجاري بلوك ۵ اميريه داراي ۸۰۸۰ متر مربع مساحت است كه با ۴۵ ميليارد تومان اوراق مشاركت عمليات اجرايي را آغاز كرده و در حال حاضر با انجام تشريفات به پيمانكار ذي صلاح واگذار شده است.

اوگفت: از طرح جداسازي آب شرب از فضاي سبز هم در حدفاصل بلوار توحيد شهر تا حدشمالي تقاطع امداد با ۲ هزار متر طول ، ۳ قطعه مخزن با ظرفيت ۲ و نيم ميليون ليتر و اعتباري بالغ بر يك ميليارد تومان در آخرين روز هفته دولت نيز بهره برداري شد.

مديرعامل سازمان آتس نشاني و خدمات ايمني شهرداري سبزوار نيز در اين مراسم گفت: شهر ۲۵۰ هزار نفري سبزوار از حيث استقرار ايستگاه آتش نشاني در حد استاندارد نبود چرا كه به ازاي هر ۵۰ هزار نفر مي بايست يك ايستگاه وجود مي داشت، خوشبختانه با احداث و افتتاح اين ايستگاه ما از اين لحاظ به استانداردهاي لازم رسيديم.

مهدي احمدی راد با بيان اينكه عمليات كلنگ زني اين ايستگاه ارديبهشت ماه سال گذشته به زمين زده شد، اضافه كرد: در مدت ۱۰ ماه اين ايستگاه با اعتباري بالغ بر ۶۵۰ ميليون تومان آماده بهره برداري شد و با اين مهم زمان انجام عمليات هاي ما از ۷ به ۳ دقيقه يعني زمان استاندارد كاهش يافت.

وي همچنين گفت: يك دستگاه اي اف تي (كوله پشتي اطفا حريق) با اعتباري بالغ بر ۱۶ ميليون تومان توسط خيرين براي اين ايستگاه خريداري شده است كه جاي تقدير دارد.




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.