اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 18 شهريور 1395 / کد مطلب: 11256 / نظرات: 0


دیوار کوتاه شهرداری


هفته گذشته، به دلیل بدهی، برق باغ ایرانی توسط اداره برق سبزوار قطع شد. این اتفاق اولین باری نیست که رخ مي دهد و مطمئناً آخرین بار نیز نخواهد بود. مشابه این رخداد در ماه‌ها و سال‌های گذشته، چندین بار در مواجهه با اداره برق و دیگر ادارات نیز اتفاق افتاده است.

به گزارش روابط عمومي شهرداري سبزوار، به‌عنوان مثال بارها قطع آب پارک‌ها را توسط آبفای سبزوار داشته‌ایم؛ همچنین مدتی است تأمین اجتماعی به دلیل بدهی شهرداری، حاضر به تمدید دفترچه بیمه درمانی کارگران و کارمندان شهرداری نمی‌شود.

گفته می‌شود به دلیل پرتابل‌هایی که توسط راهنمایی و رانندگی به‌صورت غیرقانونی نصب شده بود، مدتی است ماشین‌های حمل زباله به دلایل واهی جریمه می‌شوند.

به موارد فوق می‌توان ده‌ها مورد دیگر اضافه کرد، این در حالی است که تقریباً همه این ادارات به شهرداری بدهکار هستند. گفته می‌شود شهرداری بیش از هشتاد میلیارد تومان از ادارات دولتی طلبکار است. معمولاً رسم بر این است که برخورد بدهکار با طلبکار همراه با کرنش و گردن‌کجی باشد ولی در مورد شهرداری دقیقاً برعکس است و شهرداری نه‌تنها نمی‌تواند طلب خود را مطالبه کند بلکه برعکس، با کوچک‌ترین چالش مالی توسط همین ادارات بدهکار، تحت‌فشار قرار می‌گیرد و البته برخوردها آن‌قدر زننده است که قابل‌قبول نمی‌باشند!

در سال‌های گذشته بارها شاهد بوده‌ایم که شهرداری جهت استیفا حقوق خود اقدام نموده است ولی با وساطت بعضی از مسئولین شهر همچون فرماندار، اعضا شورای شهر و … مجبور شده است بدون اینکه به نتیجه‌ای دست یابد از پیگیری حقوق خود منصرف شده است.

به نظر می‌رسد در این شهر، دیواری از دیوار شهرداری کوتاه‌تر نیست؛ متولیان و بزرگان شهر اگر نمی‌توانند قدمی برای حل مشکلات این نهاد بزرگ و خدمتگزار بردارند و باری از دوش شهرداری سبک کنند حداقل می‌توانند با کنار کشیدن خودشان، به شهرداری اجازه دهند تا حقوق قانونی خود را مطالبه و استیفا کند./ سایت شهرداری به نقل از نشريه ستاره شرق



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.