اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 28 شهريور 1395 / کد مطلب: 11279 / نظرات: 0


318 واحد صنفی متخلف در سبزوار پلمپ شدند


318 واحد صنفی متخلف در سبزوار پلمپ شدند رئیس اتاق اصناف سبزوار گفت: از ابتدای امسال تاکنون 318 واحد صنفی این شهرستان به دلیل رعایت نکردن قیمتها، نداشتن پروانه کسب و تقلب در کیفیت کالا پلمپ شده اند.
فخرالدین فتاحی افزود: از ابتدای امسال تاکنون هفت هزار مورد بازرسی از اصناف این شهرستان انجام و برای 427 واحد متخلف پرونده تشکیل شد.
وی ارزش ریالی پرونده های تشکیل شده را پنج میلیارد و 567 میلیون و 463 هزار ریال اعلام و بیان کرد: 800 واحد صنفی بدون جواز کسب در سبزوار شناسایی شده است.
* قاچاق کالا بزرگترین ضربه به اصناف
رئیس اتاق اصناف سبزوار در ادامه فروش کالاهای قاچاق توسط افراد بدون مجوز را بزرگترین ضربه به اصناف توصیف و بیان کرد:
کنترل ورود و خروج کالای غیرمجاز بر عهده این اتاق نیست اما سایر دستگاههای نظارتی در این زمینه وظایف مشخصی دارند.
وی افزود: برخی دستگاههای اجرایی اقدام به صدور مجوز فروش کالا به افراد بدون جواز کسب و برگزاری نمایشگاههای مختلف بدون هماهنگی با اتاق اصناف می کنند که در افزایش فروش کالای قاچاق موثر است.
فتاحی ادامه داد: با این وجود دستگاههای نظارتی، اصناف را متهم اصلی در فروش و توزیع کالای قاچاق می دانند و بدون اطلاع این اتاق اقدام به ضبط کالای اعضا در بازار می کنند.
وی گفت: بر اساس قانون، نظارت بر بازار و تامین نیازهای مردم بر عهده اصناف گذاشته است و ادارات شهرستان نباید در این زمینه مداخله کنند.
رئیس اتاق اصناف سبزوار افزود: برای کاهش این مداخلات و حفظ جایگاه قانونی اصناف 'طرح اصلاح قانون نظام صنفی' از طریق اتاق اصناف ایران به مجلس شورای اسلامی ارائه شد اما هنوز اقدامی در این زمینه انجام نشده است.

* توسعه فروشگاههای زنجیره ای
وی در ادامه همچنین گفت: توسعه فروشگاهها زنجیره ای اقدام مثبت دولت یازدهم در شکستن رکورد بازار و افزایش قدرت اقتصادی مردم است.
فتاحی افزایش رضایتمندی مردم، کاهش زمان خرید، افزایش فروش کالاهای ایرانی و مناسب بودن قیمت را از مزیتهای توسعه فروشگاههای زنجیره ای ذکر و بیان کرد: ممکن است برخی اصناف با توسعه این فروشگاهها آسیب ببینند که در این زمینه با کارشناسان و مسئولان شهرستان نشستهایی برای رفع مشکل برگزار شده است.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.