اخبار سبزوار پيام : ورزشی


اخبار » ورزشی / تاریخ خبر: 28 شهريور 1395 / کد مطلب: 11288 / نظرات: 0


توپ سرگردان فوتبال سبزوار در زمین مسئولان


توپ سرگردان فوتبال سبزوار در زمین مسئولان  لیگ فوتبال سبزوار در حالی نیم فصل خود را آغاز کرده است که با مشکلاتی از جمله اختلاف بین هیات فوتبال و اداره ورزش و جوانان این شهرستان، اعتراض داوران و حضور بازیکنان متخلف در مسابقات مواجه است.
مربی تیم فوتبال البرز سبزوار گفت: نبود مدیریت مناسب، افزایش هزینه های ورزش، بی توجهی برخی مسئولان ورزشی شهرستان به رونق این رشته از مشکلات فوتبال در سبزوار است.
علی پرواسی افزود: هم اکنون فوتبال سبزوار به دلیل مشکلات مالی، نداشتن برنامه و بی مدیریتی دچار افول شده و مسابقات بدون حمایت مسئولان و با هزینه شخصی از سوی تعدادی مربی و بازیکن برگزار می شود.
وی اظهار کرد: هیات فوتبال شهرستان نیز از ثبات مدیریتی برخوردار نیست و مسئولان آن در مدت کوتاهی تغییر می کنند که این امر در رشد و پیشرفت این رشته ورزشی تاثیر منفی دارد.
وی گفت: یکی از مشکلات فوتبال سبزوار بی توجهی به آرای کمیته انضباطی در قبال برخورد با بازیکنان متخلف است که باعث شده بازیکنان متخلف بدون توجه به این احکام در مسابقات حضور یابند و به تخلف های خود ادامه دهند.
پرواسی افزود: هریک از تیم ها نیز برای حضور در مسابقات باید حدود 40 میلیون ریال برای خرید لباس، کفش و امثال آن هزینه کنند که این امر باعث شده تیم ها رغبتی برای شرکت در لیگ فوتبال شهرستان نداشته باشند.
این مربی پیشکسوت سبزواری اظهار کرد: امسال نیز لیگ برتر با همراهی و پرداخت هزینه از سوی مربیان و بازیکنان برگزار شد و اگر توجهی از سوی مسئولان شهرستان و حامیان مالی نشود این لیگ سال آینده تعطیل می شود.

* اعتراض داوران فوتبال سبزوار به کم توجهی به احکام صادره هیات فوتبال استان
داوران فوتبال سبزوار نیز در اعتراض به نحوه برگزاری مسابقات لیگ و آنچه کم توجهی اداره ورزش و جوانان این شهرستان به احکام صادره از هیات فوتبال استان خراسان رضوی می نامند، از حضور در این مسابقات خودداری می کنند.
رئیس مستعفی کمیته داوران سبزوار گفت: رعایت نشدن قانون، حضور بازیکنان متخلف در مسابقات و بی توجهی اداره ورزش و جوانان شهرستان به احکام صادره کمیته انضباطی از موارد اعتراض داوران است.
حمید ابارشی افزود: مسئول اداره ورزش و جوانان سبزوار به جای ارائه پاسخ مناسب اقدام به انتصاب افرادی برای برگزاری مسابقات لیگ کرد که در جایگاه قانونی برای انتصاب رئیس هیات یا رئیس کمیته داوران فوتبال شهرستان نیستند.
وی اظهار کرد: اداره ورزش و جوانان سبزوار بدون توجه به احکام کمیته انضباطی شهرستان، مجوز حضور بازیکنان متخلف را در مسابقات لیگ صادر کرده و اکنون این بازیکنان در مسابقات حضور دارند.
وی با بیان اینکه داوران فوتبال سبزوار دارای مدارک و مدارج بین المللی، ملی، درجه 2 و درجه سه هستند، گفت: برخی مسائل مالی را دلیل حاضر نشدن داوران در مسابقات عنوان کرده اند که این موضوع صحت ندارد.
ابارشی افزود: داوران فوتبال سبزوار در این زمینه از عملکرد اداره ورزش و جوانان شهرستان گلایه مند هستند و انتظار دارند برخورد مناسب تری از سوی این نهاد در جهت حفظ حرمت داوران انجام شود.
رئیس هیات فوتبال سبزوار نیز به رغم هماهنگی و توافق قبلی برای مصاحبه، در مراجعه حضوری خبرنگار ایرنا از پاسخگویی در این زمینه خودداری کرد.
سید جلال حسینی تنها به این نکته اکتفا کرد که حکم ریاست وی بر هیات فوتبال شهرستان سبزوار از سوی هیأت فوتبال استان تایید شده است.

* احکام صادره از سوی هیات فوتبال استان وجاهت قانونی ندارد
رئیس اداره ورزش و جوانان سبزوار نیز در این زمینه گفت: احکام صادره از سوی هیات فوتبال استان از وجاهت قانونی برخوردار نیست و فردی که ادعای ریاست بر هیات فوتبال شهرستان را دارد از اداره ورزش و جوانان تاییدیه لازم را نگرفته است.
مجید نصرالله زاده افزود: کسی که در این مدت خود را رئیس کمیته داوران فوتبال شهرستان معرفی کرده نیز تاییدیه لازم را از اداره ورزش و جوانان سبزوار دریافت نکرده است.
وی اظهار کرد: مسئولان وقت هیات فوتبال شهرستان تخلفات متعدد مرتکب شده اند که می توان به اخذ غیر قانونی مبلغ هشت میلیون ریال برای ثبت نام از تیم های ورزشی در جهت برگزاری لیگ فوتبال شهرستان اشاره کرد.
وی گفت: برخی با سوء استفاده از جایگاه خود، نشست های کمیته انضباطی در زمینه برخورد با بازیکنان متخلف را بدون حضور نماینده این اداره برگزار کرده اند لذا آرای صادره از سوی این کمیته نیز وجاهت قانونی ندارد.
رئیس اداره ورزش و جوانان سبزوار افزود: دلیل حضور نیافتن داوران فوتبال سبزوار در مسابقات لیگ برتر شهرستان مربوط به افزایش حق الزحمه های قضاوت در بازی هاست.
وی اظهار کرد: اداره ورزش و جوانان سبزوار اجازه تضییع حقوق تیم های ورزشی توسط برخی افراد را نمی دهد و در این زمینه از پرداخت هرگونه هزینه ای ممانعت می کند.

* حکم صادره برای رئیس هیات فوتبال سبزوار قانونی است
رئیس هیات فوتبال استان خراسان رضوی نیز در این زمینه گفت: بر اساس قانون احکام مسئولان هیات های فوتبال در شهرستان ها، توسط هیات فوتبال استان تایید می شود.
محمد مهدی برادران افزود: مسئولان ادارات ورزش و جوانان در شهرستان ها اختیار قانونی در زمینه انتصاب مسئولان هیات فوتبال را ندارند و عزل، نصب و استعفای مسئولان این هیات ها توسط هیات فوتبال استان انجام می شود.
وی اظهار کرد: براساس قانون انتصاب مسئولان هیات های فوتبال دارای آیین نامه های خاصی است، اما تلاش شده است این انتخاب با هماهنگی ادارات ورزش و جوانان شهرستان ها انجام شود.
وی ادامه داد: هیات فوتبال استان در انتصاب مسئولان هیات های خود در شهرستان ها دارای استقلال رای است و اعضای هیات فوتبال شهرستان ها نیز توسط رئیس این مجموعه انتخاب می شوند.
هم اکنون 12 تیم فوتبال در لیگ برتر فوتبال شهرستان سبزوار حضور دارند و روزانه 2 بازی با حضور داوران و بازیکنان پیشکسوت سبزوار در این شهرستان برگزار می شود.
یک هزار ورزشکار و 40 داور در رشته های فوتبال و فوتسال زیر نظر هیات فوتبال شهرستان سبزوار فعالیت دارند.منبع ایرنا




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.