اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 5 مهر 1395 / کد مطلب: 11307 / نظرات: 0


مطالعه چهار کاروانسرای غرب خراسان رضوی توسط هیات پژوهش بین المللی راه ابریشم


مطالعه چهار کاروانسرای غرب خراسان رضوی توسط هیات پژوهش بین المللی راه ابریشم رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سبزوار گفت: چهار کاروانسرا در شهرستانهای سبزوار و داورزن واقع در غرب خراسان رضوی برای ثبت جهانی کاروانسراهای راه ابریشم مورد مطالعه و تحقیق هیات پژوهشی بین المللی قرار می گیرد.
محمود رضا سلیمانی افزود: این کاروانسراها شامل مهر، زعفرانیه، مزینان و رباط سنگ کلیدر است که قابلیت ثبت جهانی کاروانسراهای راه ابریشم را دارد.
وی اظهار کرد: در بازدید گروه پژوهشی بین المللی استفانومونگلی و لورنزوکوتپاس از ایتالیا به همراه معاونت میراث فرهنگی و کارشناسان خراسان رضوی از رباط های مسیر راه ابریشم این منطقه، چهار کاروانسرای مذکور برای بررسی بیشتر جهت ثبت جهانی تعیین شدند.
سلیمانی خاطرنشان کرد: راه ابریشم شاهراه و شریان اصلی ارتباط شرق و غرب در عصر باستان بود و قدمت آن به هزاره اول قبل از میلاد می‌رسد.
وی با بیان اینکه این جاده تاریخی از چین شروع شده و از مسیر آسیای میانه وارد ایران می شد، افزود: سرخس، سبزوا، قومس و شهرری با این راه به هم متصل می شدند و سپس از غرب ایران به آسیای صغیر و اروپا می رفت.
سبزوار دارای 16 کاروانسرا شامل 11 کاروانسرای برون شهری و 5 کاروانسرای درون شهری است و هزار و 200 اثر تاریخی، فرهنگی، طبیعی و معنوی در این شهرستان وجود دارد که تاکنون 160 مورد آن در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است.منبع ایرنا.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.