اخبار سبزوار پيام : اجتماعی





اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 15 مهر 1395 / کد مطلب: 11331 / نظرات: 0

انتقاد مدیرعامل بنیاد خیریه سالمندان مادر سبزوار


مسوولان برای احداث دهکده سالمندان همکاری نمی‌کنند/ اجرای طرح مراقبت در منزل توسط بنیاد خیریه سالمندان مادر


مسوولان برای احداث دهکده سالمندان همکاری نمی‌کنند اجرای طرح مراقبت در منزل توسط بنیاد خیریه سالمندان مادر

مدیرعامل بنیاد خیریه سالمندان مادر سبزوار از عدم همکاری مسوولان شهری برای اهدای زمین دهکده سالمندان این شهرستان انتقاد کرد.

مهدی ذبیح‌اللهی در نشستی خبری با اصحاب رسانه به مناسبت گرامیداشت روز جهانی سالمند با اشاره به فعالیت مرکز نگهداری سالمندان مادر این شهرستان از 15 سال گذشته تاکنون، اظهار کرد: ظرفیت نگهداری این مرکز به بالغ‌بر 200 نفر رسیده و به بزرگ‌ترین مرکز نگهداری سالمندان زن در شرق کشور تبدیل‌ شده است.

وی ادامه داد: مهم‌ترین هدف مجموعه ما نگهداری سالمندان زن بی‌سرپرست بوده لذا در راستای این هدف سالانه برنامه‌های متنوعی در دستور کار ما قرار دارد.

مدیرعامل بنیاد خیریه سالمندان مادر سبزوار با بیان اینکه 80 درصد سالمندان این مرکز بی‌سرپرست یا بدسرپرست هستند، افزود: برخی از سالمندان پس از گذراندن دوران سالمندی با توجه به شرایط جسمانی خود دچار مشکل می‌شوند و نیاز به مراقب در منزل یا نگهداری در مراکز دارند.

ذبیح‌اللهی با اشاره به اجرای طرح مراقبت در منزل توسط بنیاد خیریه سالمندان مادر، بیان کرد: تعدادی از سالمندان که نمی‌خواهند در این مراکز نگهداری حضور پیدا می‌کنند می‌توانند از خدمات طرح ویزیت در منزل بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه بر اساس آخرین آمار 90 درصد سالمندان کشور در خانواده و 10 درصد در مراکز نگهداری حضور دارند، عنوان کرد: بنیاد خیریه سالمندان مادر سبزوار اولویت پذیرش را برای سالمندان بی‌سرپرست قرار داده تا بتوانند از تکدی‌گری‌های سالمندی جلوگیری کند.

مدیرعامل بنیاد خیریه سالمندان مادر سبزوار با تأکید بر اینکه مناسب‌سازی محیط نگهداری سالمندان موردتوجه این مرکز بوده است، تصریح کرد: مرکز نگهداری سالمندان مادر سبزوار با کمبود فضای فیزیکی مواجه شده و مکان کنونی به‌صورت استیجاری از سوی سازمان بهزیستی به ما تحویل داده‌ شده است بنابراین به دلیل عدم توسعه فیزیکی این مرکز برخی از خدمات سالمندان در منزل ارائه می‌شود.

ذبیح‌اللهی از برپایی نمایشگاه بزرگ عاشورایی هم‌زمان با ماه محرم و صفر در این مرکز خبر داد و یادآور شد: این نمایشگاه فردا با حضور مسوولان شهرستانی افتتاح می‌شود و همشهریان پس از حضور در این نمایشگاه می‌توانند از مرکز نگهداری سالمندان بازدید کنند.

وی برگزاری نمایشگاه عاشورایی را فرصتی مؤثر برای جذب خیرین در کمک‌رسانی به مرکز خیریه سالمندان مادر دانست و گفت: امیدواریم با برپایی این نمایشگاه بتوانیم فرهنگ عاشورایی و روحیه ایثارگری شهدای کربلا را گسترش دهیم و حضور همشهریان می‌تواند سبب جذب خیرین نیک‌اندیش به این مرکز شود.

مدیرعامل بنیاد خیریه سالمندان مادر سبزوار با اشاره به پیگیری‌های متعدد برای احداث دهکده سالمندان مادر در شهرستان سبزوار، اضافه کرد: مسئولان برای احداث این دهکده همکاری نکرده‌اند و اگر زمین موردنیاز به این مرکز اهدا شود قطعاً این پروژه با سرعت بیشتری در مرحله احداث قرار می‌گیرد.

ذبیح‌اللهی میزان ظرفیت دهکده شبانه‌روزی سالمندان مادر را بالغ‌بر 500 نفر عنوان کرد و افزود: احداث این دهکده نیازمند بالغ‌بر 30 هزار مترمربع زمین است و بالغ‌بر 10 میلیارد تومان اعتبار برای احداث نیاز دارد.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.