اخبار سبزوار پيام : سایر


اخبار » سایر / تاریخ خبر: 18 مهر 1395 / کد مطلب: 11360 / نظرات: 0


40 درصد ایرانی ها دچار کم تحرکی هستند


40 درصد ایرانی ها دچار کم تحرکی هستند  مسئول برنامه فعالیت بدنی اداره قلب و عروق وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به شیوع کم تحرکی در جامعه گفت: 40 درصد جمعیت کشور دچار کم تحرکی هستند.
محمد مرادی روز شنبه در حاشیه برگزاری کارگاه ملی فعالیت بدنی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در شهرکرد افزود: به طور میانگین هر فرد باید پنج روز هفته هر روز 30 دقیقه فعالیت بدنی با شدت متوسط داشته باشد که در کشور در حدود 40 درصد مردم فعالیتی کمتر از این حد دارند.
وی تغییر سبک زندگی را مهمترین عوامل شیوع کم تحرکی کشور اعلام و تاکید کرد: شیوع کم تحرکی در زنان جامعه بسیار بیشتر از مردان است و همین امر در ابتلای زنان به پوکی استخوان و سرطان های مختلف اثرگذار است.
مرادی، فعالیت بدنی را آغازگر درمان و پیشگیری از بیماری های دیابت و فشار خون بالا دانست و گفت: ضروری است تا با توسعه ورزش های همگانی در افزایش تحرک بدنی مردم گام های موثری برداشت.
مسئول برنامه فعالیت بدنی اداره قلب و عروق وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به آغاز برنامه ملی 'توسعه فعالیت بدنی برای ارتقای سلامت در جمهوری اسلامی ایران' در سال جاری تصریح کرد: عملیات اجرایی این برنامه که از سال 92 در شورای عالی سلامت و امنیت غذایی به تصویب رسیده با برپایی این کارگاه 2 روزه آغاز می شود.
مرادی ادامه داد: در این برنامه ملی جهت افزایش تحرک بدنی اقشار مختلف جامعه برنامه های مشخصی پیش بینی شده و بی شک همراهی دستگاه های مربوطه می تواند نقش مهمی در اجرای هرچه بهتر این برنامه داشته باشد.
وی، گسترش استفاده از فضای مجازی را از علت های مهم کم تحرکی مردم دانست و افزود: در حالی استفاده از تلفن همراه و بازی های کامپیوتری برای هر فرد روزانه 2 ساعت مجاز اعلام شده، اما استفاده کودکان از فضای مجازی متوسط روزانه 4.5 ساعت است.
مسئول برنامه فعالیت بدنی اداره قلب و عروق وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: هم اکنون 2 نوع راهبرد برای توسعه فعالیت های بدنی در وزارت بهداشت تدوین شده که شامل راهبردهای جامعه محور و فرد محور است و امید می رود بتوان با اجرای این راهبردها نقش مهمی در افزایش تحرک بدنی مردم کشور ایفا کرد.
کارگاه 2 روزه فعالیت بدنی با حضور کارشناسانی از دانشگاه های علم پزشکی کشور در دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در حال برگزاری است.
'بیان کلیات و اهمیت فعالیت بدنی، اثرات بر سلامت و استراتژی های کلی توسعه فعالیت بدنی' ، 'ارزیابی و ازمون های آمادگی جسمانی قبل از تجویز و شروع فعالیت بدنی'، ' اصول اجرایی برنامه های مداخلاتی'، ' ارائه تجارب موفق برخی کشورها در توسعه و ترویج فعالیت بدنی' از محورهای مهم در این کارگاه به شمار می رود.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.