اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 24 مهر 1395 / کد مطلب: 11393 / نظرات: 0

امام‌جمعه موقت سبزوار:


آیت‌الله مهدوی‌کنی شخصیتی مؤمن و سرباز اسلام بود


آیت‌الله مهدوی‌کنی شخصیتی مؤمن و سرباز اسلام بود

 امام‌جمعه موقت سبزوار آیت‌الله مهدوی‌کنی را شخصیتی مؤمن و سرباز اسلام دانست.

حجت‌الاسلام محمد سلیمانی در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با بیان اینکه انسان هر معامله‌ای را انجام دهد حتی معامله با خداوند دارای حدود مشخصی است، اظهار کرد: با وجود اینکه لفظ کلمه معامله به زبان عربی است ولی معنی آن در زبان فارسی روشن و منطقی است و به معنی داد و ستد فردی با فرد دیگر تلقی می‌شود و معامله با خداوند هم شرایط و احکام خاصی دارد.

وی با بیان اینکه در معامله باید حق الهی به‌صورت دقیق و کامل رعایت شود، افزود: زمانی که حق را مورد شناسایی قرار دادیم باید حدود آن نیز مراعات شود و حق الهی نیز دارای مرزی است که باید آن مورد توجه قرار گیرد.

امام‌جمعه موقت سبزوار ادامه داد: اگر انسان در طول زندگی خود از مرز الهی عبور کند دیگر اصل معامله با خداوند را انجام نداده است.

سلیمانی با بیان اینکه خداوند در قرآن حق الهی را به مسلمانان نشان داده است، تصریح کرد: خداوند اعلام کرده که سهم پسر از اموال پدری 2، دختر یک و همسر میزان مشخصی است لذا باید حقی که خداوند تأکید کرده دست‌کاری نشود و این قوانین ثابتی است.

وی با اشاره به توجه خداوند مبنی بر رعایت حق دشمن و دوست، بیان کرد: آمریکا به‌عنوان کشوری حامی استکبار و تروریست هیچ‌گاه به دوستان و دشمنان خود رحم نکرده و اکنون هم به‌خوبی دیده می‌شود که کشور ترکیه را چگونه دچار بحران کرده است.

وی با بیان اینکه امام حسین (ع) در روز عاشورا باوجود تمامی سختی‌ها و مشکلات نماز خود را ترک نکرد، عنوان کرد: مردم در روز عاشورا مشغول عزاداری می‌شوند و با شنیدن صدای اذان هم به‌سوی نماز نمی‌روند که این موضوع نمونه کاملاً روشن تجاوز از حق است.

امام‌جمعه موقت سبزوار اضافه کرد: برخی هم در هنگام نماز خواندن ذهنشان به‌سوی نماز و خداوند نیست بنابراین مسلمان واقعی کسی است که در هنگام اقامه نماز دل‌ و جان خود را به‌سوی عبادت خداوند سوق دهد.

سلیمانی با بیان اینکه کسی که از حق الهی تجاوز کند قطعاً خداوند به مجازات او می‌رسد، گفت: امامان معصوم تأکید کردند که برای رعایت حدود الهی راهنمایی وجود دارد و انسان هم باید به این راهنمایی‌ها توجه کند تا در طول زندگی خود از حق الهی تجاوز نکند.

وی با اشاره به فرار رسیدن روز تربیت و بدنی، افزود: ورزش یکی از اقدامات مؤثر در طول زندگی انسان‌هاست و روایت‌های متنوعی در مورد اهمیت ورزش به دست ما رسیده است.

امام‌جمعه موقت سبزوار ادامه داد: کار تربیت فرزندان کشور بسیار دشوار است و مربیان باید باگذشت سالیان بسیار یک کودک را به یک عالم تبدیل کنند لذا دو گروه مربیان و اولیاء باید با اتحاد و همکاری سبب شکوفایی کشور شوند.

سلیمانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را شخصیتی مؤمن و سرباز اسلام دانست و یادآور شد: از سال 49 تا زمانی که فوت شدند در سخت‌ترین شرایط سمت حساس کشور را پذیرفت و در طول دوران زندگی خود خدمات بسزایی به‌نظام کرد.101





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.