اخبار سبزوار پيام : ورزشی


اخبار » ورزشی / تاریخ خبر: 26 مهر 1395 / کد مطلب: 11409 / نظرات: 1

هم‌زمان با هفته تربیت‌بدنی


نمایشگاه دستاوردهای ورزشی در سبزوار افتتاح شد


نمایشگاه دستاوردهای ورزشی در سبزوار افتتاح شد  هم‌زمان با هفته تربیت‌بدنی نمایشگاه دستاوردهای ورزشی با حضور مسئولان شهرستان در شهرستان سبزوار افتتاح شد.

هم‌زمان با آغاز تربیت‌بدنی صبح امروز آیین افتتاح نمایشگاه دستاوردها و فعالیت‌های ورزشی شهرستان سبزوار با همکاری هیات های ورزشی، باشگاه‌های فرهنگی ورزشی و سازمان‌های این شهرستان برگزار شد.

فرماندار سبزوار در مراسم افتتاح این نمایشگاه با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین افتخارات هر کشوری میزان درصد حضور جوانان است، اظهار کرد: جوانان در شکوفایی فعالیت‌های کشور نقش بی‌بدیلی دارند و دولت‌ها برای استفاده از نیروی جوانان و پرتلاش کشور برنامه‌ریزی‌های مختلفی را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

احمد برادران با اشاره به اهمیت برنامه‌ریزی در حوزه جوانان، افزود: نیروی کشور به‌عنوان مهم‌ترین سرمایه ارزشمند تلقی می‌شوند و در حوزه قانون و اجرای آن مسؤولان باید همکاری بیشتری داشته باشند و بر اساس شرایط کنونی کشور نقدهایی در حوزه برنامه‌ریزی وجود دارد.

وی بهترین مرجع برنامه‌ریزی را مطالبات قشر جوان از مسؤولان کشور دانست و تصریح کرد: درگذشته در موضوع ارتباط نسل جوان با ورزش اقداماتی مؤثری انجام‌نشده و مهم‌ترین ضعف موجود ادغام سازمان جوانان با ورزش بود که سبب شد نقش مؤثر جوانان در کشور به‌خوبی دیده نشود.

فرماندار سبزوار با اشاره به‌ضرورت خود مراقبتی جوانان و تحرک جسمانی، بیان کرد: در فرهنگ دینی ما به موضوع ورزش و سلامت توجهات بسزایی شده و خداوند نیز سلامتی را به‌عنوان نعمتی مهم در اختیار انسان‌ها قرار داده است.

برادران با بیان اینکه انسان باید برای حفظ سلامت جسم و روان فعالیت‌های خود مراقبتی را انجام دهد، بیان کرد: در زندگی امروزی باید ورزش جایگاه ضروری خود پیدا کند و افزایش تحرک و فعالیت‌های حیاتی در مدارس می‌تواند به‌سلامت دانش آموزان کمک کند.

 وی انجام ورزش‌های همگانی را یکی از مهم‌ترین روش جلوگیری از بروز بیماری‌های خطرناک دانست و عنوان کرد: دولت در بخش بهداشت و سلامت مردم برنامه‌های متعددی را در دستور کار خود قرار داده و درگذشته هزینه سلامت از جیب مردم بالغ بر 73 درصد بوده و اکنون باوجود برخی از کمبودها به میانگین پنج درصد رسیده است.

فرماندار سبزوار تصریح کرد: نهادهای دولتی بر اساس امکانات و ظرفیت‌های موجود باید ساعاتی را برای انجام فعالیت‌های ورزشی اختصاص دهند.

برادران با اشاره به روند احداث استادیوم 15 هزارنفری این شهرستان، یادآور شد: عملیات اجرایی این پروژه از سال 82 شروع‌شده بود ولی متأسفانه به دلیل کمبود اعتبارات دولتی روند اجرای آن متوقف شد لذا در دو سال اخیر بالغ بر 10 میلیارد تومان به این پروژه اختصاص‌یافته است.

اجرای 34 عنوان برنامه فرهنگی و ورزشی در سبزوار

رئیس اداره ورزش و جوانان سبزوار نیز در ادامه این مراسم با بیان اینکه برای گرامیداشت هفته تربیت‌بدنی و ورزش 34 برنامه فرهنگی و ورزشی در این شهرستان برگزار می‌شود، افزود: غبارروبی مزار شهدا، دیدار با خانواده شهدای ورزشکار و پیشکسوتان ورزش، برگزاری مسابقات بومی محلی، آمادگی جسمانی، کوه‌پیمایی، پیاده‌روی ازجمله برنامه‌های این هفته در این شهرستان است.

مجید نصرالله‌زاده با بیان اینکه برگزاری مسابقات ورزشی در رشته‌های فوتبال دستی، اسکیت سرعت، کاراته، شطرنج، سوارکاری، شنا، پرتاب دیسک، والیبال و تکواندو آقایان و برنامه‌های این اداره در هفته تربیت‌بدنی است، تصریح کرد: ورزش عامل سلامت روانی و جسمی جامعه است و یکی از برنامه‌های اداره ورزش ترویج فرهنگ ورزش همگانی و شرایط حضور آحاد مردم را در عرصه‌های مختلف ورزشی است.

وی با اشاره به اجرای نمایشگاه دستاوردهای ورزشی شهرستان سبزوار، یادآور شد: این نمایشگاه در 45 غرفه و باهدف ارائه دستاوردهای ورزشی شهرستان سبزوار در رشته‌های مختلف برپاشده است.فارس /101






منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


1 نظر در صف تاييد است.