اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 28 مهر 1395 / کد مطلب: 11419 / نظرات: 0

معاون پرورشی فرهنگی آموزش‌وپرورش خراسان رضوی:


سلامت روانی دانش‌آموزان در مدارس باید مورد توجه قرار گیرد


سلامت روانی دانش‌آموزان در مدارس باید مورد توجه قرار گیرد معاون پرورشی فرهنگی آموزش‌وپرورش خراسان رضوی با بیان اینکه بر اساس سند تحول آموزش‌وپرورش برنامه‌هایی برای تعلیم و تربیت دانش‌آموزان در دستور کار است، گفت: باید در کنار تعلیم و تربیت سلامت روانی دانش‌آموزان مورد توجه قرار گیرد.

 براتعلی منصوریان در مراسم افتتاحیه دبیرخانه بهداشت و روان خراسان رضوی که در آموزشگاه دخترانه شاهد فاضله این شهرستان برگزار شد با اشاره به اهمیت موضوع بهداشت و روان در بین دانش‌آموزان، اظهار کرد: اکنون سازمان بهداشت جهانی سلامتی و تندرستی را در نبود بیماری تعریف نمی‌کند بلکه نبود بیماری به‌عنوان یکی از شاخص‌های سلامتی است.

وی ادامه داد: بر اساس دیدگاه سازمان بهداشت جهانی سلامت به معنی بهره‌مندی مطلوب از شرایط روحی، روانی و عاطفی است و انسان  باید از وضعیت خود احساس رضایت داشته باشد بنابراین احساس خشنودی نشان‌دهنده سلامتی است.

معاون پرورشی فرهنگی آموزش‌وپرورش خراسان رضوی با بیان اینکه در هفته بهداشت و سلامت هر روز با یک شعار نام‌گذاری شده است، افزود: این شعارهای متنوع و آموزه‌های دینی نشان می‌دهد که یکی از ابعاد مهم شخصیتی انسان روح و روان است.

منصوریان با اشاره به ابعاد مختلف انسان سالم در جامعه، بیان کرد: فردی را سالم می‌توان نامید که از لحاظ جسمی، روحی و عاطفی دارای سلامت متعادل باشد تا در جامعه بتواند به‌عنوان عنصری مؤثر نقش‌آفرینی کند.

وی مهم‌ترین وظیفه آموزش‌وپرورش را تربیت تمام ساحتی اعلام کرد و گفت: بر اساس سند تحول آموزش‌وپرورش برنامه‌هایی برای تعلیم و تربیت دانش آموزان در دستور کار قرار دارد و باید در کنار تعلیم و تربیت سلامت روانی دانش آموزان مورد توجه قرار گیرد.

معاون پرورشی فرهنگی آموزش‌وپرورش خراسان رضوی با بیان اینکه بنیان خانواده هم باید به موضوع سلامت روانی فرزندان توجه کند، عنوان کرد: فرزندان در کانون خانواده نیازمند احساسات عاطفی هستند و متأسفانه در سالیان اخیر بیماری‌های روحی و روانی به‌عنوان یک معضل جدی در دنیا مطرح‌ شده است.

منصوریان با اشاره به تعالیم غنی اسلام در موضوع سلامت روحی و روانی، تصریح کرد: هفته بهداشت و روان فرصت مهمی برای برگزاری فعالیت‌های سلامت روانی دانش آموزان است.

معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش سبزوار در ادامه این مراسم با بیان اینکه ورزش‌های صبحگاهی در سطح مدارس این شهرستان به‌خوبی دنبال می‌شود، افزود: مطالعات نشان می‌دهد که فعالیت‌های فیزیکی سبب کاهش استرس و سلامت انسان می‌شود.

علی مهرآرا نشاط و شادابی را در سلامت روح و روان انسان مؤثر دانست و یادآور شد: عمده‌ترین هدف در این هفته ارتقا و افزایش آگاهی و تغییر و اصلاح نگرش مردم نسبت به مسائل بهداشت روان است.فارس / 101






منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.